Oppsummering av treningsleir – Fredrikstad

Oppsummering av treningsleir

FBK jentene er hjemme etter en ukes treningsleir i Sverige. Jentene deltok i Annliz Cup 2023, og spilte totalt 3 treningskamper. Under kan du se resultatene, Elias sine tanker rundt kampene og hva vår kaptein Julie Hulleberg sitter igjen med etter en uke i Sverige!

Resultater fra Annliz Cup:
Fredrikstad 23-23 Skövde
Fredrikstad 27-25 Västerås
Fredrikstad 24-26 Roskilde

Her er Elias sin oppsummering av treningsleiren og kampene:
«Etter seks dager i Sverige har vi kommet oss trygt hjem til Fredrikstad igjen. Vi har fylt dagene med mye trening både styrke og håndball, møter med spillere både individuelle møter og lagmøte og ikke minst har vi hatt fokus på det sosiale og brukt tiden til å bli bedre kjent før ny sesong. Vi deltok i Annliz Cup som er en internasjonal turnering med lag fra Norge, Sverige og Danmark hvor vi fikk treningskamper mot lag som vi ikke kjenner så godt og bare det er en god trening og erfaring i seg selv.

På torsdag 10. august møtte vi Skövde, et lag som kom på 6.plass i fjor i svenske eliteserien. Laget som blir trent av nordmannen Daniel Birkelund og der spiller også Mia Kvithyll som er tidligere FBK spiller. Vi spilte veldig bra forsvar i 45 minutter og spilte oss til mange gode sjanser i angrep men skudd bommene ble for mange og kampen ender uavgjort 23-23.

På fredag 11.august møtte vi Västerås HK, et lag som kom på 4.plass i fjor i svenske eliteserien, vi spiller en solid kamp, bra forsvarspill, ankomstspill og ikke minst angrepsspill, klart vår beste kamp i oppkjøringa i år hvor vi har god kontroll på kampen i andre omgang og vi vinner fortjent sier 27-25.

På lørdag 12.august spilte vi vår siste kamp i turneringen mot 1.divisjons laget Roskilde, dette ble en av disse dagene hvor alt gikk feil vei, vi spiller ikke bra og taper med to mål 26-24 en kamp vi kan lære mye av. I Sverige fikk vi mange gode svar på hva vi må jobbe med frem til seriestart, først skal spillerene få 2 dager med hvile så forsetter jobben mot seriestart.»

Dette er hva Julie Hulleberg hadde å si etter endt treningsleir:
«Vi har nettopp kommet hjem fra en uke i Skövde på treningsleir. Uken besto av 4 håndballtreninger, 4 fysiske økter og 3 kamper. Målet vårt for uken var å ta steg for hver kamp vi spilte, noe vi absolutt gjorde. Mye spilletid på samtlige i laget og tre gode kamper som har gitt oss enda mer å bygge videre på. Utenfor banen var turen også veldig bra. Sosiale kvelder med kort og brettspill, gode samtaler, mye latter og Kahoot. En slik tur handler like mye om å bygge relasjoner utenfor banen som på banen. Alt i alt en bra og viktig uke i Skövde. Uka har gitt oss et godt grunnlag og pekepinn for hva som må jobbes med de siste to ukene inn før seriestart.»

Se oversikten over resten av FBKs sesongoppkjøring her:
Vi minner også om første seriekamp i Kongstenhallen 30. august mot Tertnes kl. 18.00!