Spillerutvikling og strategi – Fredrikstad

Spillerutvikling og strategi

Fredrikstad Ballklubb er den eneste eliteklubben for kvinner i Østfold og har i løpet av de siste fem årene posisjonert seg som fast inventar i eliteserien i Norge. I tillegg har klubben vært innom Europacup og har to ganger kommet til semifinale i NM og sluttspill. Med ett av de yngste lagene, et beskjedent budsjett og med de fasilitetene Kongstenhallen tilbyr, er dette en god prestasjon som vi ønsker å bygge videre på.
Fredrikstad Ballklubb har som mål å gradvis etablere seg som en topp 3 klubb i Norge.

Dette vil kreve ressurser i forhold til å bygge klubb, administrasjon, spillerstall, sikre rekruttering av unge talenter, omdømme, merkevare og attraktivitet – sistnevnte for både samarbeidspartnere, etablerte spillere og unge talenter. Når dette er sagt, vil fokus være på utvikling og prestasjon, fremfor å utelukkende kun se på resultater.

Verdier og målsetning

Klubben skal gjennom økt økonomiske forutsigbarhet kunne forsterke og videreutvikle FBK som en attraktiv arbeidsgiver for spillere og trenere. Dette vil forbedre sportslig og administrativ samhandling, noe som videre vil utvikle mulighetene til å nå våre sportslige ambisjoner. Elitelaget er hovedproduktet til FBK og det er essensielt at klubbens verdier blir forankret i elitetroppens identitet.

• Dyrke prestasjonskultur
  • Inneha en positiv gruppedynamikk i spillergruppen
  • Systematisk evaluering og utvikling av spillere og trenere
  • Strukturere spillerlogistikken