Slik blir oppkjøringen for FBK – Fredrikstad

Slik blir oppkjøringen for FBK

Fredrikstad møter Tertnes i første serierunde i Rema 1000-ligaen – hjemme i Kongstenhallen. Onsdag 30.august kl.18:00. Før dette har Fredrikstadjentene mye på programmet.

Laget er inne i ferieperiode med egentreningsprogrammer. Mandag 24. juli møtes jentene til første fellestrening. Fredrikstadjentene får to fine uker og gode håndballøkter i hall før avreise til Skövde på treningsleir og Annliz cup mandag 7. august til søndag 13. august.

Før avreise spilles det to treningskamper. Første kamp ut er mot Sarpsborg som er vår samarbeidsklubb og vi møter laget som skal spille i 1. divisjon i kommende sesong. Kampen spilles i Sarpsborghallen torsdag 3. august kl. 17.30

Lørdag 5. august kommer Gjerpen på besøk. Da er det treningskamp i Kongstenhallen med start kl. 12.00

Fra turneringens hjemmeside: «Lördagen startar med kamp mellan Hellerup och VästeråsIrsta. Andra matchen så blir det danmark möter norge. Fredrikstad möter Roskilde i en match som kommer bli intressant att följa. Vilken liga är egentligen bäst? Kan Roskilde visa Fredrikstad att Danska 1:a divisionen är jämnbra med Norska ligan?» https://annlizcup.se/spelschema-superelit-klart

I Sverige blir det lagbygging og trening og det settes sylskarpt fokus på å få laget klar til serieåpning 30. august.

Når laget kommer hjem fra Sverige står det flere treningskamper klare å venter. Gjerpen på bortebane onsdag 16. august, og lørdag 19. august mot svenske BK Heid i Strømstad.

Deretter venter NM-kamp mot Halden før seriestart. Kampen spilles i Tistedalshallen torsdag 24. august kl. 18.30, og allerede dagen etter spiller jentene ny treningskamp mot Aker i Ullern Flerbrukshall.

Vi er fulle av forventning til ny sesong med eliteseriens yngste tropp! Husk å sette av onsdag 30. august – da dundrer det løs i Kongstenhallen og vi er klare for årets første seriekamp i Rema 1000-ligaen.

DatoDag / tidMotstanderSted
3. augustTorsdag / 17.30SarpsborgSarpsborghallen
5. augustLordag / 12.00GjerpenKongstenhallen
10. augustTorsdag / 19.00SkövdeANNLIZ CUP Skövde