Jackon AS – Fredrikstad

Jackon – et norsk industrieventyr er med Fredrikstad Ballklubb som SØLVPARTNER

Det er med stor glede vi kan informere om at Jackon AS har valgt å gå inn som en viktig samarbeidspartner for Fredrikstad Ballklubb.

Jackon er et lokalt familieeid industrikonsern med hovedkontor på Gressvik i Fredrikstad. Jackon er en av Europas ledende produsenter av produkter i EPS, XPS (ekspandert og ekstrudert polystyren) og EPP (ekspandert polypropylen). Blant produktene finner vi isolasjonsplater til bygg- og anleggsbransjen, grunnmursystemer til boliger, fiskekasser til oppdrettsnæringen, og beskyttende emballasje til elektronikk-, hvitevare-, møbel- og legemiddelindustrien.

Med fokus på miljøet

Jackon bruker betydelige ressurser på å utvikle produkter og produksjonsmetoder som er bærekraftige. Som isolasjon bidrar Jackons produkter til varmere, tryggere og mer miljøvennlige bygg, som næringsemballasje til økt mattrygghet og mindre matsvinn, og som støtbeskyttelse til færre skader på varer under transport og håndtering. Produktene består av 98% luft er 100% resirkulerbare og kan gjenvinnes til for eksempel nye isolasjonsplater, bikuber eller blomsterkasser. Alt produksjonsavfall og vrak ved deres produksjonsanlegg gjenvinnes til nye produkter eller nytt råstoff.

Internasjonalt konsern – lokal verdiskaper

Jackon ble etablert i Fredrikstad i 1956 og kan siden det vise til en imponerende historie preget av utvikling og kontinuerlig vekst! Konsernet teller i dag 21 fabrikker i seks Europeiske land. Bedriften er en hjørnestein lokalt i Fredrikstad i form av mange arbeidsplasser og en miljømessig verdiskaper med den bærekraftsprofilen Jackon har.

Det er viktig for oss på Jackon å gi noe tilbake til byen vår, samtidig er vi opptatt av å fremme positive holdninger og sunne verdier. FBK passer fint i vår profil. Vi gleder oss over å heie laget framover.

Marianne Mügge, Marketingsjef Skandinavia hos Jackon

Er du forbruker og skal enten pusse opp eller bygge hus, hytte eller garasje og trenger produkter fra Jackon, vil du finne dette hos din lokale byggevareforretning.

Støtt FBK – kjøp Jackon produkter!