Tertnes Håndball Elite-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Fredrikstad

Tertnes Håndball Elite-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Kamprapport

«– Gjør dårlige valg

Fra Fredrikstad Blad, skrevet av  Joakim Simensen

Det ble brutale 2×30 minutter for FBK mot Tertnes i i Haukelandshallen søndag. Andrea Rønning sendte FBK i en tidlig 1–0 ledelse, men så var det også bråstopp. FBK fremviste et bredt arsenal med personlige feil, tafatt spill i forsvar, samt avslutninger offensivt som neppe kommer i noens håndballens A-B-C. Tertnes spilte innledningsvis heller ikke imponerende, men hadde koblet grepet med en 5–2 ledelse. På stillingen 7–4 til hjemmelaget ble det tatt time out, hvor FBK-trener Eirik Haugdal var tydelig rød i topplokket i et forsøk på å vekke sine undersåtter. Det var klar tale fra Haugdal og faktisk reduserte Thale Rushfeldt Deila til 7–5 umiddelbart. Men så var det rykk tilbake til start for FBK-jentene som leverte nye feil på løpende bånd. Da den neste time outen ble tatt sto det 13–5 til Tertnes. Haugdal hadde snakket til døve ører. På stillingen 16–6 kom Julie Brodahl Næss inn for Hanne Sagvold uten at det hjalp nevneverdig i målprotokollen. Til pause sto det 19–7. Slaget var allerede tapt.»

Foto: Harry Johansson