Fredrikstad Bkl.-Vipers Kristiansand (Våg Elite), Eliteserien Kvinner > Kamprappor – Fredrikstad
Foto: HARRY JOHANSSON

Ikke julekvelden på kjerringa, men julekvelden på guttungen.

Foto: HARRY JOHANSSON

Jeg kan med enkelthet huske tilbake til da jeg var yngre, den spenningen som sitret i kroppen da jeg våknet på julaften. Hadde det kommet noen pakker under treet, og var noen av dem til meg?  Den enorme følelsen av glede når jeg oppdaget at det var flere gaver enn forventet, den sitter godt inne i kroppen fremdeles, selv om den kanskje ikke er der like ofte.

I går derimot, da fikk jeg den følelsen igjen! Det å kjenne stemningen ute i gangene i Kongstenhallen, merke seg mengden av mennesker som vandret inn i hallen, surringen fra mange ulike stemmer, det ga en slik følelse av forventning. Da jeg gikk inn i hallen ble jeg faktisk litt emosjonell, det var euforisk opplevelse å se at så mange hadde tatt turen for å se jentene spille mot Vipers. Absolutt mest gledelig var det at jeg så ekstremt mange forskjellige klubbdresser, og enormt mange håndballinteresserte barn og unge! Det å få de unge på kamp er enormt viktig for håndballinteressen og kulturen i byen, og da gleder det et trenerhjerte at så mange var til stede på denne kampen, og jeg håper virkelig dere kommer tilbake igjen ved neste anledning!

Foto: HARRY JOHANSSON

Selv om Vipers har noen utfordringer med skader, så mønstret de en gjeng med enormt flinke håndballspillere. Jeg syns av våre jenter går respektløst til oppgaven, og da stillingen var 3-1 til oss føltes det ut som taket løftet seg i Kongstenhallen. Det var ikke lenge vi var i paradis, men etter min mening så leverer vi allikevel en godkjent kamp.

Jentene svarer godt til de oppgavene som blir gitt på forhånd, spesielt i det etablerte forsvarsspillet. I store perioder jobber vi godt med duellspillet, forflytter oss sideveis og står med høy intensitet og entusiasme. Jentene får helt tydelig energi fra publikum, og det er fin GO i gruppa.

Utfordringen vår kommer i en periode litt før halvspilt 1. omgang, hvor vi får 5 feil og bomskudd på rad. Da blir vi knallhardt straffet med 2 kontringer, 2 ankomstmål og en feil i eget overtall. Plutselig så var Vipers 7 mål foran, og har fått den luken de ønsker. Jentene fortsetter å jobbe med tingene sine, og vi går til pause med 5 mål i minus.

Foto: HARRY JOHANSSON

I pausen så prater vi mest om at vi må ta vare på ballen, selvfølgelig sette ballen i mål og at vi må løpe hjem. Uheldigvis så blir det en litt tøff start på omgangen, og med 4 bom og tekniske feil på rad, så er stillingen plutselig 19-11. Selv om det er en god avstand hele kampen ut, så er jentene på hugget og jobber for hverandre. Vi bruker mange spillere og det er flere som star godt vare på sjansen de får. Det blir aldri veldig spennende, men jeg håper at de som var i hallen fikk en underholdende opplevelse. Stemningen holder seg hele kampen ut, og vi må rette en stor takk til alle de som møtte opp til kamp!

Siste runde i seriespillet av Rema1000 ligaen er neste onsdag. Da skal vi til Molde med visshet om at vi må ha poeng for å kapre en plass i sluttspillet. Det gjenstår 1 uke med trening før den kampen, og vi skal forberede oss så godt som overhode mulig.

BB= Karoline Syversen, Foto: HARRY JOHANSSON
  • Tusen takk til alle dere som møtte opp!
  • Tusen takk til alle sponsorer og samarbeidspartnere som bidrar med sårt trengte kroner i klubbkassa!
  • Tusen takk til alle frivillige og styret, som gjør en enorm jobb for at vi skal kunne drive på med det vi liker aller mest!

Vi ses i hallen!

Eirik 🙂