Fredrikstad Bkl.-Oppsal, Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Fredrikstad Bkl.-Oppsal, Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale

Oppsal venter i årets første hjemmekamp. Kunne vel sikkert brukt anførselstegn der, men for en som kommer fra Trondheim så er ikke avstanden til Mossehallen lengre enn det normalt sett var til hvilken som helst treningsarena. Jeg må si at jeg er imponert over den jobben som er gjort av Monique og hennes partners in crime, jeg håper virkelig at de får lønn for strevet i morgen. Jeg håper at vi er så interessante at håndballinteresserte i plankebyen bruker 30-40 min på transport. Hvis man ikke vil kjøre selv, så er det jaggu satt opp buss med gratis pizza J

Oppsal har møtt Vipers, Molde, Byåsen og Storhamar så langt i Rema1000 Ligaen, og står fremdeles med 0 poeng. De har gjort flere gode prestasjoner, men ikke havnet på tavla med en seier enda. De tapte kun med 6 mål borte mot Vipers, selv etter at målscoreren Janne Eklo dro på seg en fryktelig tung korsbåndsskade. Hjemme mot Molde hadde de kontakt helt inn, og tapte kun med 1 mål. Mot Byåsen og Storhamar har de igjen gjort meget gode prestasjoner og kun gått av banen med to 3-måls tap.

Endre har gjort en meget fin jobb med klubben. Da han kom inn for 1 sesong siden, så hadde de nesten ikke spillere igjen. Han satte sammen en gjeng med flotte typer, og begynte jobben med å danne en god prestasjonsgruppe. De trener godt og har tatt flere steg på en drøy sesong. Oppsal er flinke til å endre spill underveis i kampene, og ett av få lag som varierer forsvarsformasjon ganske hyppig gjennom kampen. De går fra 6:0 til 5:1 og ut i et halvbanepress i 3:3. Det er spennende tanker, og meget tøft gjort av han som trener.

Vi går inn i kampen med et ønske om å forbedre forsvarsspillet vårt, og at vi helt tydelig skal kunne gi målvaktene våre gode forutsetninger for å redde ballen. Være mer kompakte rundt ball, ta høyde på riktige spillere og samtidig sørge for at vi dekker rom rundt 6m og linjespiller. Jentene har fått vært ganske delaktige i arbeidet etter forrige kamp, vi har pratet med hverandre om de utfordringene vi hadde mot Follo, og forsøkt å løse dette i praksis gjennom gode treningsøkter.

I dag skal vi avgårde til Mossehallen for å se på vår midlertidige hjemmearena, og vi gjennomfører de siste forberedelsene her. Det er en gjeng med utøvere som virkelig gleder seg til å spille en hjemmekamp. Jeg håper virkelig jentene får en del tilskuere på tribunen, det hadde vært så moro å lage en håndballfest i Mossehallen.

I Stil arena smalt det på tribunen, vi hadde en flott delegasjon med tilskuere og supportere. Vi vant kampen både på banen og tribunen, og det er ingen tvil om at støtten har mye å si for oss. Det skaper selvtillit og trygghet, og for et lag som har vært på reise i en måned, så er det ingen tvil om at det er godt å vite at man har en klubb i ryggen. Jeg gleder meg veldig!

Vi ses i (Mosse)hallen!

Eirik