Fana-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale – Fredrikstad

Fana-Fredrikstad Bkl., Eliteserien Kvinner > Forhåndsomtale

En lang søndag i Bergen.

Jeg skal ikke bruke så mye tid på å dvele ved kampen på søndag. Den får alle som så kampen gjøre seg opp en mening rundt, mens vi må forsøke å bearbeide den så godt vi kan. Vi lykkes ikke med spesielt mye, og det er sikkert mange faktorer til dette. Noen av disse faktorene er ganske enkle å gjøre noe med, mens andre er mer sammensatte. For meg som trener, så er jobben å plukke ut de riktige faktorene vi skal jobbe med. For laget sin del, så handler dette om at hele flokken skal bli klare for en ny match på onsdag.

Kampen mot Tertnes ender 28-17 til laget fra Bergen, 2 poeng tapt, forsinket fly, lang busstur fra Sandefjord til Fredrikstad, hjemme 0245, også går verden videre. Mandag morgen var det klart for håndballskole, og 74 håpefulle, unge, ivrige håndballspillere stod klare til å ta imot stjernene våre. Med store øyne og spørsmål om alt mellom himmel og jord, så var det en god avveksling for min del i alle fall. Kunne selvfølgelig vært tungt å starte opp igjen 0730 på mandag, men tilstedeværelsen til de barna gjorde det faktisk ganske fint. Mange av dem hadde også sett kampen, noe som gleder meg enormt. De hadde innspill og spørsmål, og det synes jeg er fantastisk moro. Det at vi har ambisiøse og ivrige håndballspillere i Fredrikstad, som ser kampene våre på TV, det er moro!

De unge utøverne var veldig opptatt av hvem fra a-laget som kom i hallen den dagen, og hvilke spillere som skulle trene hvilke grupper. Jentene er forbilder, og det er stor stas for lokale håndballspillere at de får trene med a-lagsjentene. Gårsdagens kanskje beste realitetsorientering var da undertegnede ble spurt om jeg var faren til en av jentene på laget. Det er da man skjønner at man kanskje ikke er like ung som man føler seg 🙂

På onsdag kommer Fana, en motstander som ligner en del på de vi møtte på søndag. Ikke bare har de samme dialekt, men de er også tydelig inspirert av hverandre. Et godt kollektiv, med mange spillere som har stått sammen i flere sesonger. Erlend Lyssand har ledet laget i flere år, og gjort en meget god jobb med de jentene.

Mitt ønske er at det kommer en del mennesker i hallen, selv om det er vinterferie her nede. Været er dårlig, men det er godt og varmt inne i hallen. Kan vi skape god stemning for jentene, sørge for at de får den lille ekstra dytten i ryggen.

Jeg vil enkelt og greit bare vinne denne kampen, og håper at du kommer for å støtte oss!

Vi ses i hallen!

Eirik 🙂