Glitrende av A-laget under Skjærgårdslekene! – Fredrikstad
Kari Bratsett

Glitrende av A-laget under Skjærgårdslekene!

Etter forrige helgs oppløftende spill i Vestfjorden cup, fortsatte FBK jentene trenden under helgens Skjærgårdsleker.

Fredag møtte de Flint fra Postenligaen og vant 25 – 23 i en jevn og god kamp. Lørdag var det Glassverket på motsatt banehavdel – også de fra Postenligaen. I en kamp hvor FBK hadde full kontroll hele veien vant de greit 28 – 24 og var klare for Bækkelaget i siste gruppespill kamp. Grunnet innbyrdes oppgjør var allerede FBK vinner av sin pulje og finaleklare før denne kampen. Jentene lot allikevel ikke det bremse innsatsen og vant komfortabelt 27 – 20. Eneste skår i gleden var at Martine Hovden en smell i kneet og måtte stå over finalen.

Finalen mot Stabekk ble akkurat så vanskelig som vi hadde forventet og kampen endte i tap 16 – 21. Allikevel ble ikke FBK noen kasteball og mot slutten av 2 periode var jentene nær ved å utligne, uten at de helt maktet tempoet til Bærumslaget.

Som nr to i turneringen har dette totalt sett vært en veldig god helg for A-laget og bør gi godt med selvtillit inn mot seriestart. Alle jentene har fått prøvd seg og det gledelige er at laget ser ut til å være mye jevnere besatt i år enn i fjor. Avstanden mellom de beste og nest beste har blitt mindre og det lover godt utover sesongen. Dette er vel også bekreftet ved at bookmakerne har tippet FBK som serievinner i årets 1 divisjon.www.demokraten.no

Avslutningsvis var det ekstra hyggelig at vår ferske keeper Karin Carlsson ble kåret til banens beste i finalen!  Imponerende med tanke på at Karin har spillt alle kampene uten bytte. Gratulerer Karin!

For junior jentene sin del var helgen nok en gang en leksjon i at det nivået de nå befinner seg på krever full fokus og innsats hele veien. Etter 3 strake tap i gruppespill vant begge lagene sin siste kamp i plasseringsspillet og endte som nr. 7 av 8 lag. Vi tar med det positive, men det er mye å jobbe med hos hver enkelt, med tanke på målseting om SPAR og BRING kvalifisering neste helg.