Opp og nedtur i helgens runde i Bringserien – Fredrikstad

Opp og nedtur i helgens runde i Bringserien

Med 3 gode lag i vente, var vi forberedt på at det ville bli en vanskelig kamphelg i Oslo.

Jentene spillte i helgen 3 runde i Bringserien og møtte 3 veldig gode lag.

Første kamp på lørdag mot Vålerenga ble en positiv opplevelse og jentene stod frem så gode som vi vet de kan være.  Forsvarsspillet var hard og kontant og skytterne til Vålerenga ble greit nøytralisert. Til pause stod det 13 – 9 i favør FBK og de så ut til å ha god kontroll på kampen. Halvveis ut i andre omgang slapp jentene seg litt ned og på dette nivået blir du fort straffet. På kort tid hentet laget fra Oslo inn en 6 måls ledelse og det stod plutselig 21-20. Etter en time out ble det strammet inn og jentene rodde inn en velfortjent 26 – 24 seier. En god start på helgen og banens beste for Fredrikstad ble Henriette Brevik.

Lørdagens andre kamp spilte vi mot Tindlund og ble av det slaget vi fortest mulig vil glemme. Laget var som paralyserte i forsvar og fremover virket det som om jentene rett og slett ikke stolte på seg selv. Noen få av spillerne så ut til å skjønne alvoret, men det hjalp lite mot et Tindlund lag som valset over FBK. Sanne Gudim Rasmussen ble kåret til lagets beste i en kamp FBK tapte 33 – 15.

Tidlig søndag morgen var vi tilbake i Oslo for å møte et Åsane lag som før helgens turnering hadde full pott i Bring. Åsane åpnet brutalt og ledet med 7 mål til pause. Allikevel var det tendenser til at dette allikevel ikke var helt kjørt. Sakte men sikkert hentet jentene utover i 2 dre omgang inn forspranget og utlignet med få minutter igjen å spille.  Det som ingen trodde skulle skje var i ferd med å bli virkelighet og det ble en fantastisk spennende avslutning! Spillet bølget, men det var Åsane som trakk det lengste strået og vant tilslutt 24 – 22.

All honnør for en morsom kamp og Vilde Andersen ble fortjent kåret til FBK`s beste.

I sum ble dette en god helg. Det viser at vi kan spille jevnt med de beste lagene, men det krever full innsats og vilje til virkelig å vinne. Nå som troppen igjen begynner å bli fulltallig etter mye sykdom og skader, ser vi frem til neste helgs Peter Wesselcup.