BRANDBU OG UTNE TIL FINALE I VM FOR LK02! – Fredrikstad

BRANDBU OG UTNE TIL FINALE I VM FOR LK02!

Norge har så langt imponert i Verdensmesterskapet for U20, og det er ekstra stas at to FBK jenter er med på laget som har tatt seg til en imponerende finale i VM!

Frida Brandbu har så langt levert mange gode prestasjoner i VM for LK02, og har stått frem som en bauta i forsvar på høyre toer og som en viktig brikke i angrepsspillet fra sin høyreback. Det er normalt sett venstrehendte spillere som står på posisjonen som høyrebakspiller, men hovedtrener Tore Johannessen mener Brandbu sin duellstyrke og hurtighet gjør henne giftig til tross for at hun er høyrehendt. Dette har resultert i at Frida har vært i startoppstillingen på bøyreback i både kvartfinalen og semifinalen i VM!

Jenny Utne har også gjort sine saker svært bra når hun har voktet buret til Norge, og har servert en rekke flotte redninger! Norge er bortskjemt med å ha gode målvakter, og Utne er intet unntak. Det er selvsagt veldig stas for FBK å ha to spillere som representerer klubben og Østfold i VM. Gleden blir ikke mindre av at prestasjonene er såpass imponerende!

Det norske laget har gått gjennom VM ubeseiret og kun avgitt et poeng i gruppespillet. I kvartfinalen var det et overraskelseslag som ble nummer to i sin gruppe bak mesterskapsfavoritt Ungarn. Sveits var preget av mye sykdom og manglet flere av sine viktigste spillere mot Norge. Til pause var det 15-9, mens det ble solide 37-20 tilslutt.

I semifinalen var det Nederland som var motstander. De har i likhet med Norge vunnet alle sine kamper, og i oppkjøringen tidliger i juni vant Nederland med kun et mål. Til pause var stillingen 14-14, men det var Norge som stakk av med den gjeve finaleplassen!

Finalen spilles på søndag kl 1730, og hvem motstanderen blir avgjøres i semifinalen mellom Ungarn og Sverige klokken 20:30 i dag.

GRATULERER TIL VÅRE JENTER OG LYKKE TIL I FINALEN!