NYSIGNERING – Fredrikstad

NYSIGNERING

Vi har gleden av å lansere vår nyeste signering, nemlig venstrehendte og unge Hedda Lauvås Aasen!

Høyrekanten kommer fra 1.divisjon og noterte seg 81 mål på 20 kamper. Hedda har en spennende venstrearm, noe som vi gleder oss til å videreutvikle her i Fredrikstad! Samtidig har Hedda god hurtighet, noe som er essensielt for at kantspillere skal passe inn i FBKs spillestil.

Vi har troen på at unge Hedda vil fortsette å ta nye steg hos oss, og vi ser frem til å starte samarbeidet den 01.06.

Etter sesongslutt var det flere eliteserieklubber som var under radaren for å sikre seg hennes signatur. Men etter prøvespill i Fredrikstad, så falt hun ned på en avgjørelse om å bytte klubb til FBK.

Sammen med Andrea Varvin, nysigneringen på venstrekant, vil de begge flytte til Fredrikstad innen juni. Ved siden av håndballen skal Hedda studere i Oslo.

Foto: Jon Forberg

Selv sier Hedda;
⁃ «Dette blir veldig artig og spennende».

Hovedtrener Elias sier følgende om den nye signeringen på høyrekant;
– «Jeg fikk et veldig godt inntrykk av Hedda. Hun er rask og teknisk som spiller og en jente som passer godt inn i vårt system. Vi er ganske tynne på høyre kant, så hun vil gi oss flere muligheter. Hun vil gi oss mer bredde i stallen, mer å spille på. Vi synes hun er en spennende spiller, det er det ingen tvil om.»

Vi gleder oss til spillerstallen for 22/23 møtes den 30.05 og vi er klare for en sesongoppkjøring!

Fra Fredrikstad Blad:
«– I Hedda får vi en ung og kjapp kantspiller, som vil passe perfekt inn i måten vi ønsker å spille på. Hun kommer fra 1.-divisjonsspill i Charlottenlund og målet er at hun skal ta nye steg på øverste nivå, sier FBKs sportslige leder Thomas Engen.»