Signering av storscorer! – Fredrikstad

Signering av storscorer!

Vi har gleden av å presentere årets første signering, nemlig lynvingen Andrea Varvin Fredriksen som foreløpig er på sjette plass på årets toppscorerliste i REMA 1000-ligaen!

Jenta fra Tønsberg har signert en toårsavtale som starter sommeren 2022. Varvin Fredriksen blir 21 år gammel i 2022, og siden hun var 13 år har hun spilt håndball for Flint. Fra hun var 16 år debuterte hun på 2.divisjonslaget og har siden da vært med på hele reisen som fikk Flint til spill i REMA 1000-ligaen.

Vi har fått bekjente av Andrea til å beskrive vår nye storscorer ⭐️

Hvem er Andrea Varvin Fredriksen?

Håndballmessig har Andrea spilt kant i litt under 2 år. Utgangspunktet hennes var bakspiller, hvor hun brukte hurtigheten sin til å fintet seg forbi de fleste. Nå har Andrea vokst inn i en rolle på kanten som hun har mestret bra, og der hun får bruk mange av kvalitetene sine.

Håndballspilleren Andrea er veldig blid og sprer mye glede. Hun har mye pågangsmot, hun hater å tape og dermed gir hun alt for at laget skal lykkes. Hun har alltid en high five på lur og er en støttende lagvenninne. Å stå stille er en vanskelig ting for Andrea og dermed ser du henne sjeldent i ro. Til tider er hun litt distre og glemsk, dermed kan hun havne i et par artige situasjoner. Andrea er en flott jente med mye trøkk og tæl!

I tillegg har vi stilt Andrea selv noen spørsmål om den nye FBK tilværelsen!

Hvilket forhold har du til FBK:

I 2011 dro gamlelaget mitt og jeg på Fredrikstad cup og der fikk jeg mange gode håndballminner. Uten tvil en flott by med mye håndball!

Hva vil du oppnå i FBK?

Jeg har lyst på nye utfordringer. Jeg ser på FBK som et steg videre i min håndballkarriere og gleder meg veldig til å begynne. Først og fremst vil jeg utvikle meg som spiller og med den unge satsningen til FBK synes jeg dette virket som et perfekt sted å spille. Virker som en bra spillergruppe som jeg også gleder meg veldig til å bli kjent med!

Hovedtrener Elias sier følgende om sin nysignering:

Andrea er en ung og fremadstormende kantspiller, som allerede er en god eliteseriespiller. Hun har en stor hurtighet, og vil bli en viktig brikke i ankomst og kontra. Videre er hun en aktiv 1er i forsvar, og har et variert skudd.

Så vi gleder oss til å bli kjent med Andrea og ønsker henne hjertelig velkommen til FBK!