Ny mann klar for FBK! – Fredrikstad

Ny mann klar for FBK!

Thomas Engen skal være ansvarlig for spillerlogistikk i FBK, for Elite og Rekrutt, han skal jobbe i trenerteam sammen med Eva Malmstrøm med FBKrekruttene.

Thomas, kan du oppsummere litt om bakgrunnen din?
Jeg er fra Mysen, men bodd i Elverum, Oslo, Levanger og Fredrikstad. Jeg er 30 år, men fyller 31 den 11.april. Gift i 4 år snart. Jeg har jobbet som trener fra 13-14 års alder, først i Mysen, så Elverum, Kjelsås, HK Eidsberg, Skogstrand, Østsiden Fredrikstad, og Levanger HK.

Jeg utdannet meg til trener gjennom en bachelorgrad i idrett med spesialisering i trenerrollen, fylt på med noen skolefag og PPU siden.

Hvordan har du hatt det de siste årene som heltidshåndballtrener?
– Tiden i Levanger har vært et lite eventyr, fra å komme inn i en klubb med en eneste spiller på kontrakt, til opprykk den samme sesongen, og faktisk ha mulighet til å nå kvalik til Eliteserien i det første året i 1.divisjon. Har nyt hvert øyeblikk, og håper klubben fortsetter trenden.

Hvordan blir det å komme hjem til Fredrikstad?
Det blir veldig godt å kunne bo sammen med kona igjen, og ha mye av de nære vennene litt nærmere. Klima er nok også en fordel.

Hva gleder du deg til?
Jeg gleder meg til å gjøre mitt beste for å fremme klubben, utvikle flest mulig spillere, og forhåpentligvis bidra til at FBK gjør det bedre på alle plan.

Hva blir din rolle?
Trener for rekruttgruppa, og jeg skal jobbe med spillerlogistikken både på Elite og rekrutt.

Mål for jobben er helt klart at vi skal utvikle flest mulig som kan ta steget opp i Eliteserien, samtidig håper jeg at vi kan krydre den lokale profilen med noen spennende signeringer i årene som kommer.

Hvem er Thomas – hvilken personlighet har du?
Først og fremst er jeg en sosial person, og ønsker alltid å jobbe utviklingsorientert med mennesker. Det er det som motiverer meg mest i hverdagen. Samtidig er jeg opptatt av personlig utvikling, og hele tiden ta inn det som kan gjøre meg til en bedre trener.

Vi gleder oss stort til å få Thomas inn i FBKtrenerteamet, i sportsutvalget og i utviklingen av Fredrikstad Ballklubb. VELKOMMEN