Ny assistentrener på plass – Fredrikstad

Ny assistentrener på plass

Gjøril Johnsson Solberg gikk i høst inn i trenerteamet til FBKrekruttene når Ida Wernersen gikk tilbake for å spille på elitelaget, i dag har hun signert som assistent trener for elitelaget og går inn i trenerteamet sammen med Elias Mar Halldorsson.

Vi i FBK er glade for å ha en så engasjert, erfaren, strukturert, og samarbeidsvillig person med rundt Fredrikstads beste håndballjenter.

Trenerkarrieren til Gjøril startet i FBK, hun var klubbens første trener og det er ekstra artig at vi feirer 20 år i høst. Selv har hun spilt håndball fra 7-års alderen. Som håndballspiller var hun mange år i eliteserien og 1.divisjon på Skjeberg, Bækkelaget og FBK.

Hun har utdanning fra Norges idrettshøgskole og etter at hun la opp i 2003 ble hun trener. De siste syv årene har hun hatt treneroppdrag i Kråkerøy, vært spillerutviklingstrener for region Øst, vært engasjert i sportsutvalget i FBK, vært trener på Wang Ung og tatt NHF trenerutdannelse. I tillegg er Gjøril er en av fire damer som går trener 4, som fører frem til Europeisk MasterCoach – dette er den høyeste utdannelsen som finnes for håndballtrenere.

Gjøril forteller at etter at hun ble en del av rekrutt gruppa før jul, har hun merket at det motiverte henne å være i en eliteklubb igjen.

Hun sier videre: Jeg hadde planer om å være med FBKrekrutt videre, men når muligheten som assistent dukket opp, følte jeg at dette var en mulighet jeg måtte ta.

– Jeg gleder meg til å være en del av elitehåndballen igjen. På trenersiden har vi nå et team som skal jobbe i fellesskap for å utvikle spillere i FBK både på elite og rekrutt. Klubben har en gruppe med flotte, dedikerte og engasjerte jenter som jeg ser frem til å trene sammen med Elias.
Jeg gleder meg til å være en del av hverdagen deres. Min motivasjon er å bidra til at unge jenter kanskje kan nå sine målsettinger. Jeg har stor tro på at klubben, trener teamet og jentene skal utvikle seg i positiv retning de neste årene.

Vi gleder oss til igjen å få deg med i elitetroppen. Velkommen tilbake.