Bli bedre kjent med.. Ida Wernersen! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Ida Wernersen!

Hei Ida! Fortell litt om deg selv.
Jeg heter Ida, er 31 år gammel og kommer fra Fredrikstad. Jeg jobber som osteopat og håndballtrener i skolen. Som person er jeg snill og omtenksom.

Du gjorde comeback i høst etter å ha lagt opp etter sesongen 17/18. Den sesongen ble du stemt frem til årets midtre bakspiller! Hvordan er det å være tilbake og hvordan kjennes kroppen og formen ut etter å ha fått trent en god periode nå?
Det er veldig gøy å være tilbake og kroppen kjennes grei ut. Jeg merker selvsagt at det er lenge siden jeg har spilt håndball og at jeg heller ikke blir yngre, men etter en periode med trening kommer formen seg sakte men sikkert.

Og hva er den største forskjellen mellom FBK 17/18 og det laget du er sammen med nå?
Den største forskjellen er nok at laget har tatt et steg i riktig retning når det gjelder å tenke som toppidrettsutøvere. Flere spillere som tar mer eierskap til egen utvikling.

Du kombinerer håndballen med jobb og familieliv, med en liten sønn hjemme. Hvordan fungerer det for deg?
Det er en utfordring å kombinere jobb, familieliv og håndball men jeg er vant til å ha mye å gjøre og får veldig god støtte hjemmefra og fra familien rundt meg.

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?
Jeg har vært mange år i klubben, har fått være med på flere opprykk og har mange gode minner i FBK drakta. Kamper i Kongstenhallen med godt over tusen tilskuere på tribunen for å nevne noe. Men en opplevelse som stikker seg spesielt ut er da vi slo Larvik borte den siste sesongen jeg spilte.

Her er det litt dårlig kvalitet, men følelsene er der! Nyopprykkede FBK slår Larvik borte i første serierunde 17/18.

Fortell om en situasjon som forandret livet ditt eller deg som person og hvordan.
Noe som har forandret både livet mitt og meg som person er å bli mamma til Mikkel. Det er det beste jeg har opplevd så langt i livet, og en ubeskrivelig følelse å være så glad i et lite menneske.

Hva drømmer du om?
Jeg drømmer om å utforske og oppleve små og store ting sammen som familie og å gi Mikkel en like fin oppvekst som jeg har hatt selv.

Hvem i laget?

Er mest sannsynlig å få gult kort for kjeft på dommeren?
Bråthen blir fort litt hissig på dommeren

Hadde fått høyest score på en IQ-test?
Frida Kjuus

Er mest sannsynlig til å komme seint til trening?
Kan fort være meg selv da jeg ofte har dårlig tid til trening! Skylder på Mikkel

Dilemma:

Drikke kun melk under hver trening eller vann hver lagfest?
Melk hver trening

Tenner som hår eller hår som tenner?
Tenner som hår, klarer ikke tanken på hår i munnen

Alltid måtte kjøre 5 runder i hver rundkjøring eller alltid betale to kroner mer per liter bensin?
Betale to kroner mer for bensin