Bli bedre kjent med.. Thale Rushfeldt Deila! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Thale Rushfeldt Deila!

Hei Thale, fortell litt om deg selv.

Jeg heter Thale Rushfeldt Deila, jeg er 21 år og kommer fra Porsgrunn, men er oppvokst i Lier. Og jeg studerer pedagogikk ved siden av håndballen.

Du gjør din tredje sesong i FBK siden du kom til oss i 2018, hvordan har du hatt det her og hvordan føler du din utvikling har vært her under de tre årene?

Jeg trives veldig godt her i Fredrikstad, og føler jeg har utviklet meg mye i de årene her. Jeg har fått mye tillit og muligheter til å prøve nye ting og utfordre meg selv.

Hva føler du er dine sterkeste sider på banen, og hvilke er dine utfordringer?

Jeg føler at jeg er best i duellspill, men jeg føler jeg må utvikle meg på det taktiske.

På spørsmålet «hvem i laget hadde du sendt til mesternes mester?» har flere jenter svart deg, hva tenker du om det?

Hehe, det er hyggelig det. Det er nok flere på laget som hadde klart seg bra de også.

Og hvordan hadde du egentlig klart deg på mesternes mester?

Godt spørsmål … Jeg har iallfall veldig konkurranseinstinkt, så tror jeg hadde klart å presse meg selv, men jeg er ikke så flink i statiske øvelser så det kunne vært problematisk. Usikker på hvor langt jeg hadde kommet. Helt avhengig av hvem jeg hadde møtt.

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?

Vanskelig å si. Tror kanskje det er kampen mot Molde hvor Dorthe scoret i siste sekund, noe som gjorde at vi vant kampen. Det er fra min første sesong i FBK. Jeg synes også redningen til Hanne i år i NM er en sterk kandidat.

Fortell om en situasjon som forandret livet ditt eller deg som person og hvordan.

Hmmm.. Kanskje det å være skadet og jeg ikke fikk spille håndball. Da setter man mer pris på håndballen når man kommer tilbake. Da må man også tenke litt over hvem man er uten håndballen.

Hva drømmer du om?

Jeg drømmer om å spille CL og landslaget i håndballen, og ellers i livet har jeg lyst til å reise litt og oppleve ulike steder og kulturer.

Hvem i laget?

Hadde du sendt til mesternes mester?
Julie

Hadde fått høyest score på en IQ-test?
Benedicte

Er mest sannsynlig til å glemme viktige kampting på kampdag?
Selma, Maja og Julie. Vanskelig å velge en.

Dilemma:

Drikke kun melk under hver trening eller vann hver lagfest?
Vann på hver lagfest.

Alltid ha lite strøm på telefonen eller alltid ha treigt nett?
Alltid ha lite strøm på telefonen.

Aldri mer bruke klister på håndballbanen eller ha klister på hendene hver dag hele dagen?
Aldri bruke klister på håndballbanen.