Martine er med 3 nye år – Fredrikstad

Martine er med 3 nye år

En viktig spiller er på plass – linjespiller og «slåsskjempe» Martine Helland. Vi er glade for at Martine Helland har valgt FBK for 3 nye år. Martine er en spennende og sterk spiller på 21 år som vil være med å markere Fredrikstad håndballen i flere år.

Martine har hatt en sesong i Fredrikstad drakta og fått mye tillitt av Eirik Haugdal. Det har gitt resultater og Martine har svart med 41 scoringer i Rema 1000-ligaen.

– Den første sesongen i FBK har vært en fin forsmak på det som venter fremover. Å få spille mot de beste lagene i Norge, være en del av den hardtarbeidende og flotte klubben Fredrikstad Ballklubb og det å få bo i fine Fredrikstad by. Jeg har nyter de fine omgivelsene ute når det er sommer og sol, og så har jeg trivdes bedre inne i Kongstenhallen på de kalde vinterdagene Jeg STORtrives i både by og klubb. Gøy å være med på Europacup-spill og få trene med jentene hver dag!

Målet for de neste sesongene er for min egen del å bli en mer komplett og målsikker spiller. Da kan jeg bidra til at FBK når enda lenger og vi som lag kan ha det enda mer morsomt sammen. Jeg håper vi kan bli satt mer tydelig (og pent) på kartet i både Fredrikstad, Norge og Europ

Martine Helland er strekspiller og kom fra 1. divisjons klubben Fjellhammer forrige sesong. Hun er en treningsvillig utøver som virkelig har gjort jobben som skal til for å ta nivået i eliteserien.

En liten kuriositet er å få svar på hvorfor Marine spiller med nummer 72 på brystet.

– Historien bak draktnummeret mitt 72 går tilbake til jeg var 14-15 år. Da spilte jeg for Vestby HK og samtidig litt for samarbeidsklubben Follo HK Damer. Der ble jeg tilfeldig tildelt nummer 72. Etter det byttet jeg til nummer 13. Da jeg gikk på NTG i Kongsvinger hadde jeg Siri Humborstad som trener. Hun sa at hun spilte med nummer 72 når hun var aktiv håndballspiller og syntes det var et kult tall. Jeg tenkte meg enig i det og byttet tilbake til 72. Siden da har det vært behagelig å løpe inn sist på banen før kamp. Så kan jeg stå lengst mulig under tribunen og henge med Anette Hansen (Nr 34)

Vi gleder oss til fortsettelsen – herlig å ha deg med Martine!