Publikumsrekord – Fredrikstad

Publikumsrekord

1396 tilskuere er ny publikumsrekord for FBK.

Onsdag var det stjernegalleriet til Larvik som var på besøk i Kongsenhallen. Kampen forløp seg som ventet mot verdens kanskje beste klubblag. Gjestene fra Larvik ledet 23-10 til pause. Et tent Larvik lag fortsatte i 2. omgang og vant til slutt 46-17.

Det som gledet mest i Kongstenhallen var alle de håndballinteresserte som tok turen. Det var hele 1396 tilskuere som tok turen til Kongstenhallen, noe som er ny rekord for FBK.

Samtidig i Nordstrand hallen var det lokaloppgjør mellom Nordstrand og Stabæk. Hvis Stabæk vant den kampen, var FBK sikret minimum kvalik mot det 3. beste laget i 1. divisjon.

Stabæk vant 25-24, og FBK er klare for minimum kvalifiseringsspill.

Kampfakta:
FBK – Larvik HK 17-46 (10-23)

1396 tilskuere i Kongstenhallen

Målscoerere FBK: Kamilla Ersek 4, Lisa F. Bernhardsen 4, Thea Berg 2, Ida Wernersen 2, Kine R. Kristiansen 2, Martine Hovden 1, Emilie Wernersen 1, Tone Hov Karlsen 1.

Toppscorer Larvik: Heidi Løke 20