Smaken av seier – Fredrikstad

Smaken av seier

Det er ikke mye som er bedre enn smaken av seier

Vi dro til Bergen med en visshet om at dette kom til å bli en tøff kamp. Fana har i løpet av den siste måneden slått Byåsen 2 ganger, de kjempet helt inn til døra mot Molde, og tok 2 poeng fra Storhamar på bortebane. Et lag som spiller fin håndball, er lojale mot kampplanen sin, og har mange fine spillertyper. Vi hadde en følelse av at det var noen konkrete oppgaver vi måtte løse for å få poeng. Vi løser alle oppgavene gjennom kampen, men det er sjelden at vi klarer å løse dem samtidig med hverandre.

I noen perioder får vi skudd fra de posisjonene og spillerne som vi ønsker, men i de samme periodene har vi flere tekniske feil og skuddbom. I de periodene vi lager mye må, så står vi også svakere i forsvar.

Det er 2 perioder som skiller seg positivt ut, og det er 17-25 min av 1. omgang, og 43-53 min av 2. omgang. I begge disse periodene så lykkes vi med flere ting samtidig. Da endrer kamprytmen seg, og vi tar noen steg ifra. I 1. omgang så blir vi hentet inn igjen til pause, men i 2. omgang klarer vi å holde unna helt til fløytesignalet går.

I Bergensavisen så beskriver Fana at det var en kamp mellom jenter og kvinner. De sier at de har et lag med små, lette og kjappe spillere, og vi er et lag med store og tunge spillere. For det første så er faktisk snittalderen på det Fana laget høyere enn hos FBK.

Når det gjelder spillestil, så er vi faktisk det laget som lager flest mål i kampen i løpsfasene. Vi utfordrer dem på tempo, og kan bytte spillere forsvar-angrep i 60 minutter. Utover i kampen så blir den forskjellen bare enda større. I tillegg så er Fana alt for sent ute i flere dueller, og med en bedre kampledelse så hadde de kastet ut spillere i dueller hvor våre spillere blir hamret i gulvet, mens de er i luften. Når dommere ikke kan beskytte spillerne, da blir jeg mørkredd.

Uansett, vi vinner kampen, og det er jeg ekstremt fornøyd med. Borte mot Fana er en tøff match, det har flere fått kjenne på.

foto: @sportsfotograf_bjornerik_nesse

Neste kamp er førstkommende søndag, da kommer Gjerpen HK Skien på besøk i Kongstenhallen kl. 1800

De slo oss i august, og det er noe vi veldig gjerne vil revansjere.

Vi ses i hallen!

Eirik J