Sabeltann på sjørøvertokt i Plankebyen! – Fredrikstad

Sabeltann på sjørøvertokt i Plankebyen!

I dag kommer et av de absolutt beste lagene i verden til Kongstenhallen. De gjorde rent bord i alle norske turneringer i fjor, og tok seg helt til Final4 i Champions League. Der tok de en meget sterk bronsjemedalje, og var det 3. beste laget i verden i fjor.

De har vært plaget med skader, og er det fremdeles, men det har ekstremt gode erstatninger. Fjorårets store profil Henny Ella Reistad, er skadet, og det samme er verdens beste målvakt Katrine Lunde. Hanna Yttereng gjorde en meget god fjorårssesong, og hun er og så ute med skade. I alle andre norske lag, så hadde dette vært krise. Men i Vipers så «må» de da bruke Heidi Løke, Ragnhild Valle Dahl og Andrea Austmo Pedersen. Dette er spillere på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå.

Så hvordan skal vi angripe kampen? Jeg har hatt mest fokus på oss selv, vår egen prestasjon. Hva må vi gjøre bra, for at det skal bli vanskeligere for motstanderen. Hva må vi forbedre og forsterke i vårt spill, for at vi skal prestere bedre. Hvordan skal vi spille, for at flest mulig spillere skal gjøre en god prestasjon.

Innstillingen til oppgaven er aldri noe problem med våre jenter! Det er full innsats hver eneste gang, det er noe de selv har satt som et krav til hverandre.

Vi ønsker å vise råskap i spillet vårt. Velge riktige løsninger oftere, være tøffere i duellspillet, styre tempo i kampene, fremprovosere feil hos motstanderne.

En av de mest fremtredende egenskapene til denne gruppen, er at de har et meget godt samhold. Det er en ekstremt viktig kvalitet, spesielt i de periodene hvor vi er mye sammen. Når det er så tett mellom kampene, samt trening 1-2 ganger om dagen, da må vi tolerere ulikheter i gruppen på en god måte. Vi har ulike behov, og dette må vi ta hensyn til.

Også ønsker vi å skape glede, både i gruppen og blant tilskuerne våre. Da må vi vise enda mer engasjement. Ikke en dritt har blitt skapt uten engasjement, og der må vi ta enda mer tak. Vi ønsker at alle som er i Kongstenhallen skal få en god følelse, enten gjennom gode prestasjon og resultater, eller fordi man har en følelse av å være en del av laget.

Vi trenger vår 8. spiller.

I dag får vi besøk av verdensklassespillere i Kongstenhallen, det er ikke så mange idretter i byen hvor man får mulighet til å se den ypperste verdenseliten utfolde seg!

Vi ses i hallen!

Eirik