Pressemelding: Christer Karlsson gir seg som trener for FBK etter årets sesong – Fredrikstad

Pressemelding: Christer Karlsson gir seg som trener for FBK etter årets sesong

FBK og Christer Karlsson avslutter samarbeidet etter årets sesong. CK, (Christer Karlsson) har takket nei til et nytt tilbud fra FBK. CK ønsker seg hjem til Gøteborg etter 4 år i FBK.

FBK takker CK for en flott jobb så langt og vi gleder oss til resten av sesongen samtidig som vi ønsker CK lykke til med resten av sesongen og videre i livet.

• Eventuelle spørsmål fra media kan rettes til Sportslig Leder Øistein Pettersen 90125368

Fra Fredrikstad Blad, skrevet av Av Joakim Simensen,

Christer Karlsson gir seg som trener for Fredrikstad Ballklubb etter årets sesong. – Savnet av familien ble for stort, sier den karismatiske treneren.

– Vi tok opp tråden for tre uker siden, og har pratet sammen jevnlig. Men jeg har kommet frem til at jeg rett og slett ønsker meg tilbake til Göteborg – tilbake til familien. Når du har barn og barnebarn kjenner du det mange ganger i magen at du skulle ha vært mer til stede, sier Christter Karlsson til Fredriksstad Blad.

– Har blitt glad i Fredrikstad

Han har ledet byens håndballjenter i fire år og har etter hvert blitt en markant trenerskikkelse i byen.

– Jeg trives utmerket i FBK og i Fredrikstad, og kommer til å trives videre. Derfor er jeg supermotivert med tanke på vårsesongen som nå kommer. Det sa jeg også til jentene da jeg orienterte dem om min avgjørelse mandag kveld. Vi driver tross alt med eliteidrett og vi er profesjonelle. Derfor er jeg nå, om mulig, enda mer motivert til å gjøre en god vårsesong, sier Karlsson.

Han understreker at han for FBKs del ønsket å gi beskjed så tidlig som mulig, slik at klubben får så god tid som mulig til å finne en erstatter.

– Vil du bidra til å finne din arvtager dersom klubben spør?

– Selvsagt. Hvis klubben vil at jeg skal bidra med noe, så gjør jeg selvsagt det.

– Hvor fortsetter trenerkarrièren til Christer Karlsson nå?

– Som sagt ønsker jeg å flytte hjem til Göteborg. Så får vi se om det er noen klubber i området der som ønsker en prat.

– Bør være lett å finne min arvtager!

I en kort pressemelding fra FBK mandag kveld, takker klubben Christer Karlsson for jobben han har gjort.

– Sportslig sett føler jeg vi har gjort mye riktig under min tid. Det første året var naturligvis veldig tøft, men derfra og ut føler jeg at vi har tatt steg hele veien. Jeg er stolt over den jobben som har blitt gjort, slår FBK-treneren fast.

Karlsson mener det bør være mange trenere som ønsker seg til FBK.

– Jeg mener det er en superinteressant jobb å ha. Byen er fin, klubben er fantastisk og det er lagt et godt grunnlag, avslutter Christer Karlsson.