Årets første seier – HERLIG ! – Fredrikstad

Årets første seier – HERLIG !

Med en suveren første omgang la Fredrikstad jentene et godt grunnlag for 2 poeng i dagens eliteseriekamp mot Sola. 18-11 til pause og full kontroll på kampen.

Samspill og bra trøkk holdt FBK i ledelsen gjennom 60 minutter. Alle jentene som kom på banen leverte og havnet på scoringslista. Best av dem alle var Ida Wernersen med 7 spille mål og tre straffer.
Etter 13 av 22 kamper ligger FBK på en sterk 5. plass i Eliteserien.

Sola – Fredrikstad 27 – 31 (11 – 18)

450 tilskuere i Åsenhallen så at gjestene fra Fredrikstad slo hjemmelaget Sola med fire mål. Fredrikstad ledet med sju til pause, og selv om Sola knappet inn på forspranget var seieren aldri truet. Tonje Nøstvold scoret flest mål hos Sola med 10 mål, hun ble også kåret til Solas beste.  Ida Marie Wernersen, hun også med 10 mål, kåret til Fredrikstads beste. Fredrikstad på 5.plass, likt poeng med Tertnes på 4.plass.  Sola på 7.plass  med fire poeng ned til 9.plassen til Molde.(hentet fra Norsk topphåndball – https://www.topphandball.no/resultater-handballsondagen-eliteserien-kvinner/)

På mandag 22. januar får FBK jentene 1. siden, gratulerer med god prestasjon.

I Fredrikstad Blad står det: Ida Wernersen scoret ti mot Sola – nå er hun toppscorer i Eliteserien og lanseres for landslaget

Neste kamp kommer Glassverket på besøk til Kongstenhallen. Velkommen til Kongstenhallen.