PORTAL TRAVEL: – Vi blir håndballens reisebyrå – Fredrikstad
Foto: NRK Sørlandet

PORTAL TRAVEL: – Vi blir håndballens reisebyrå

Mangeårig håndballprofil Peder Langfeldt og hans kolleger i reisebyrået Portal Travel har en tydelig plan om å bli hele håndball-Norges naturlige reiseselskap. Tid, penger og profesjonalitet er stikkord i den nye avtalen med Norsk Topphåndball.

Portal Travel er et ambisiøst reisebyrå som driver med gruppereiser, firmareiser og idrettsreiser. Derfor vi er stolt av å ha inngått et omfattende samarbeid med Norsk Topphåndball. Vi vet at norske topphåndballklubber bruker uforholdsmessig mye tid og krefter på å sy sammen reiser til innenlands og utenlands. Avtalen som er inngått med Norsk Topphåndball gir norske klubber en mulighet til å outsource planlegging, bestilling og logistikk til oss i Portal Travel, sier Peder Langfeldt til topphandball.no.

Tid og penger

Langfeldt er et kjent navn i håndball-Norge etter tiår som en sentral brikke i både Vipers og Kristiansand (KRS). Han er også NRK Sørlandets egen håndballekspert. Det er med andre ord nok av reise- og håndballkompetanse som nå tilbys håndballklubber rundt om.

– Toppklubbene er på reisefot flere ganger i måneden. Når man legger til spill i europacuper og sluttspill med korte bestillingsfrister, blir hver klubb nærmest som et eget reisebyrå å regne. Vår kompetanse sparer klubbene for tid og penger. Vi ønsker også bli reisebyrået for klubber nedover i divisjonene og for klubber med lag i nasjonale serier.

Min erfaring er at mange klubber finner logistikken tidskrevende. Man utfordres av å finne de riktige reiserutene og prisene. Det er en stor kostnad for klubber å reise rundt. Oversikten et reisebyrå har gir bedre priser og skreddersydde reiseruter. Vi har også support som bidrar til gode løsninger når uforutsette hendelser og kanselleringer skjer. Det er mange idrettsledere som har svettet godt på en flyplass opp gjennom når reiseplanen røk. Vårt operative kundesenter står klare for å bistå ved behov under reisen, forteller han.

Redusere tidsbruk

Toppklubbutvikler Mads Fredriksen  i Norsk Topphåndball sier den ferske avtalen med Portal Travel vil redusere «unødvendig» tidsbruk for klubbene når det gjelder organisering av reiser. Fredriksen er tidligere daglig leder i Halden Topphåndball og Elverum og har som Langfeldt noen mil på veien og i lufta i bagasjen.

– Denne tiden kan de nå bruke på andre ting som er viktigere i klubbhverdagen. Tid er penger, og slike samarbeid vil gjøre det lettere for klubbene å sette av tid til utvikling, arrangement og inntektsbringende arbeid. Jeg tror mange klubber kommer til å nyte godt av samarbeidet, sier Fredriksen til topphandball.no.

– Vi vet at idrettsledere planlegger sesongens reiseaktiviteter allerede nå og vi står klare til å bidra, legger Langfeldt til.

Reiseportal

I  avtalen mellom Portal Travel og Norsk Topphåndball skal det også utvikles en dedikert reiseportal. Lag i 1.divisjon og 2.divisjon samt lag som spiller Lerøy- og Bring vil bli invitert til å benytte seg av kompetansen og fleksibiliteten Portal Travel tilbyr REMA 1000-ligaklubbene i den ferske avtalen. Portal Travel vil også arrangere B2B-turer og opplevelserseiser til internasjonale mesterskap i samarbeid med Norsk Topphåndball og REMA 1000-ligaklubbene.

– Vi skal være håndballens reiseselskap, avslutter en godt fornøyd Peder Langfeldt i Portal Travel.

Norsk Topphåndball ønsker Portal Travel velkommen inn i håndballfamilien God reise! Og god planlegging. Sammen med Portal Travel!

Ta kontakt med Portal Travel her