Treffsikker kantspiller fra Byåsen er på vei! – Fredrikstad

Treffsikker kantspiller fra Byåsen er på vei!

Troppen for neste sesong begynner å bli fulltallig og vi kan med glede annonsere at den spennende kantspilleren Sofie Riseth har signert.

Sofie er en treningsvillig jente som har spilt håndball i mange år. Vi gleder oss til å få seg på plass i klubben og i Fredrikstad.

Vi har tatt en prat med Sofie som er 24 år og kommer fra Oslo.
Min håndballreise begynte da jeg var 6 år gammel i Strindheim håndball, ettersom jeg bodde i Trondheim frem til jeg var rundt 8 år gammel. Etter det flyttet familien til Oslo, og der spilte jeg først for Njård før jeg naturlig gikk over til Stabæk, siden jeg gikk på NTG Bærum. Etter å ha fullført videregående i 2019, flyttet jeg tilbake til Trondheim for å spille for Byåsen, hvor jeg har vært siden den gang.

Jeg ser virkelig frem til å spille for Fredrikstad, da jeg har fått et positivt inntrykk av både laget, trenerne og klubben generelt. Jeg valgte FBK fordi jeg flere ganger har lagt merke til det gode samholdet de har, samt de spennende mulighetene som virker svært profesjonelle, noe jeg setter høyt. Det er alltid en glede å spille i Kongstenhallen, og det vil være en drøm som går i oppfyllelse hvis man får være en del av spill i E-cup.

Jeg startet faktisk karrieren min som midtback noe man ikke ser i dag haha, derfor innså jeg fort at min plass på banen var som kantspiller. Jeg vil si at jeg er en spiller som gir alt i forsvar og ikke er redd for å ta en brøyt. Ellers liker jeg å kontre og spille hurtig håndball. Min største svakhet er kanskje at jeg hater å tape og kan bli veldig skuffet over tap eller dårlige prestasjoner.

Det som virkelig motiverer meg er å se utvikling over tid og være en del av en gruppe som jobber sammen mot felles mål. Jeg er også en sosial person som liker å tilbringe tid med lagkameratene mine og finne på artige ting sammen. Jeg er ganske leken og liker å ha det gøy med dem jeg spiller med, samtidig som jeg setter høye krav til både meg selv og mine lagkamerater.

Mine forventninger til FBK er å møte mange nye mennesker og være en del av en sulten spillergruppe og trenerteam som er motivert til å oppnå gode resultater sammen. Jeg ser frem til å kjenne på nye impulser og å bli kjent med mange nye mennesker. FBK har virkelig noe spennende på gang som jeg ser frem til å være en del av. Jeg håper jeg kan bidra med godt humør og stå-på-vilje.

Det største høydepunktet jeg har opplevd på banen var nok Final 8 i Arendal, hvor vi ga Vipers god motstand, samt en dobbelkamp mot Molde for noen år siden i et fullsatt nye Trondheim Spektrum. I tillegg var det selvfølgelig stort og ta bronsje i Rema 1000 – ligaen i 2020, selvom jeg var skadet på denne tiden.

Håndballen betyr utrolig mye for meg og har alltid gjort det. Jeg har alltid vært veldig treningsvillig og det er viktig for meg å føle på utvikling når man legger ned arbeidet som trengs. Når jeg trener så prøver jeg å fokusere på de tingene som gjør at jeg utvikler mine spisskompetanser. Det er også viktig for meg å trene skadeforebyggende fordi jeg har vært på den andre siden med skader opp gjennom noe jeg ikke vil oppleve igjen.