Spennende linjespiller klar for neste sesong! – Fredrikstad

Spennende linjespiller klar for neste sesong!

Vi er begeistret over å fortelle at FBK har sikret signeringen av Kristin Eskerud for den kommende sesongen. Kristin, som er født i 2001, kommer til oss med erfaring fra eliteserien og har dessuten representert det norske rekruttlandslaget ved noen anledninger.

Som en dyktig linjespiller og fremragende forsvarsspiller, med sine 181 cm høy gleder vi oss til å få Kristin på plass i 3ér posisjon. Vi ønsker Kristin en varmt velkommen til vår FBK-familie! Vi ser frem til mange seire og uforglemmelige øyeblikk sammen

Velkommen til laget, Kristin! 🌟

Kan du fortelle din håndball historie? I hvilken klubb startet du og når tok du steget opp til seniorhåndballen?

Jeg startet å spille håndball som ni åring i Nannestad. Vi var en veldig fin og treningsvillig gjeng og jeg er glad for at jeg fikk spille der såpass lenge. Da jeg skulle begynne på videregående i Oslo ble det naturlig å gjøre et klubbytte. Turen gikk videre til Rælingen hvor jeg var en del av rekruttgruppa før jeg fikk plass på A laget rett før korona pandemien inntraff. Etter det har jeg hatt fire fine sesonger med Romerike Ravens.

Hva er dine styrker og hva tenker du at du tar med deg til FBK?

Min beste styrke er forsvarsspillet. Her liker jeg å ha en sentral rolle og vil si at rekkevidden min er min største fordel. Blokk og gjøre det vanskelig for linjespiller er noe jeg er glad i. Fremover i banen liker jeg å jobbe med å skape rom for medspillerne med sperrer og rykk, så er det selvfølgelig også veldig gøy å score mål.

Hva er det beste med håndball?

Det beste med håndball er samholdet. Å komme på trening og ha det gøy, se muligheter og løsninger sammen. Jeg kan takke håndballen for mange fine opplevelser og noen av mine nærmeste venninner. I tillegg er jeg glad i å trene og kan nesten like det bedre enn å spille kamp, men seiersfølelsen er fortsatt uslåelig.

Hva er det største du har opplevd på banen?

Et av mine beste minner med håndballen var en bylagsturnering da jeg var 15 år. Da kom jeg fra lille Nannestad og forsto at jeg var god nok til å kunne satse videre på håndballen. Etter det har det vært mange fine opplevelser, å spille NM finale for junior var gøy. Bare det å spille i eliteserien er noe jeg fortsatt setter veldig høyt.

Hvilken trener har formet deg mest, eller kanskje utfordret seg?

Jeg hadde noen veldig flinke trenere i Nannestad de siste årene der som stilte krav og viste hva som skulle til for å bli god. Ellers har jeg hatt god støtte i Michael i Ravens, som viste tidlig at han hadde trua på meg og gav meg sjansen til å lykkes.

Jeg gleder meg til å bli en del av Fredrikstad ballklubb. Jeg har hørt mye positivt om miljøet i laget og liker filosofien om å satse på unge spillere. Så håper jeg på at vi kan ta ytterligere steg og kvalifisere oss til europaligaen.