Spennende ungjente fra Østfold – Fredrikstad

Spennende ungjente fra Østfold

Vi er utrolig glade for å fortelle at Julie Ellingsen, født i 2006 og et spennende talent som spiller for Sarpsborg IL, blir endel av FBK-familie fra neste sesong.

Julie kommer inn i troppen som en utviklingsspiller på samme måte som våre 04 og 05 spillere i elitelaget er denne sesongen, hun er en venstrehendt bakspiller med en spennende fysikk som har spilt mye i 1. divisjon denne sesongen. På 17 kamper han hun levert 45 mål!

En så ung spiller som Julie er i utgangspunktet forespeilet en god treningshverdag med elitelaget og spill-arena i 2. divisjon. Julie har vært en fast spiller på LK06 og var med påScandIberico Cup med det norske flagget på brystet i sommer.

Vi hat tatt en prat med Julie for å bli bedre kjent med henne:

Hvor startet du å spille håndball og når?
Jeg begynte å spille håndball i HK Halden da jeg var 7 år, og spilte der til jeg var 14 år før jeg byttet til Sarpsborg, der jeg har spilt de siste sesongene.

Hva likte du best med idretten da du var yngre?
Det jeg likte best med håndballen da jeg var yngre var at det var en arena for å møte gode venner – og det sosiale har alltid spilt en viktig rolle for meg!

Er det det samme du setter mest pris på ennå?
Det sosiale med håndballen er fortsatt en veldig stor del av hvorfor jeg elsker å spille håndball, i tillegg til alt det man får oppleve med gode lagvenninner både på og av banen☺️

Hva er dine styrker på banen?
Mine største styrke er nok skuddet fra distanse. Itillegg har jeg hatt godt nytte av høyden og fysikken min til nå, som jeg fortsetter å utvikle.

I år har du spilt mye i 1. divisjon, hvordan har møte med seniorhåndballen vært? Hva har vært utfordrende og hva har vært spennende?
Møtet med seniorhåndballen har vært veldig spennende og utfordrende. Jeg tror spill i 1. divisjon har vært veldig bra for meg, og jeg har tatt store skritt i løpet av denne sesongen. Jeg har fått lov, og tillit, av trenerne til å prøve meg fram og kjenne på nivået. Jeg har fått prøve meg mot spillere med bedre fysikk og mer erfaring enn meg selv, som har vært både veldig utfordrende og lærerikt.

Hvilke forventninger har du til FBK? Og hva tar du med deg inn i klubben?
Forventningene mine til FBK er å få en veldig god treningshverdag og utvikle meg videre i et bra treningsmiljø, og det blir veldig gøy å få kjenne ordentlig på nivået. Selvfølgelig kommer jeg til å jobbe for å utvikle meg videre og håper på spilletid, men jeg er forberedt på at det kommer både opp- og nedturer i løpet av sesongen, som det alltid gjør 😊

Ellers gleder meg til å bli kjent med alle i og rundt klubben, også håper jeg at jeg kan komme inn og bidra godt på både det sosiale og det sportslige. Jeg gleder meg masse til sesongen som kommer!!