Harrieth Toft Nordrum er klar for nye sesonger – Fredrikstad

Harrieth Toft Nordrum er klar for nye sesonger

FBK fortsetter å bygge lag til neste sesong og vi har den glede av å fortelle at Harrieth er klar for nye sesonger i den røde drakta.

Trenerteamet forteller at Harrieth er inne i sin første sesong som elitespiller. Hun er også en av våre spillere som er på utlån til Sarpsborg IL for spill i 1. divisjon. Harrieth er en typisk venstre bakspiller med et godt skudd. Harrieth er 1,80 høy som gir henne noen fordeler fremover, men også bakover som 3`er i forsvar.

Harrieth har hatt stor glede av samarbeidet med 1. divisjons laget Sarpsborg og har i løpet av de 11 kampene hun har deltatt på har hun scoret hele 51 mål.

Vi har tatt en prat med Harrieth om hennes føreste år i eliteserien:

Jeg trives veldig godt på laget, det er en fin gjeng med jenter, og det er god stemning på og utenfor banen. Jeg føler meg veldig godt inkludert.

Stemningen i gruppa er god. Vi har det gøy i lag, både av og på banen. Vi har hatt en del fokus på å bygge laget med hvor aktiviteter som quizkveld, julebord, formiddags treff på «hos Martin» før hjemmekamper og noe dugnader. Det er alltid gøy å være på tur.

Det er mange like rutiner som på rekruttlaget, men noen endringer fra rekrutt til elite. Som for eksempel felles styrketrening på morningen og videomøter før kamper.

Livet utenfor håndballen er bra med mindre stress og ganske annerledes fra ifjor når jeg gikk siste år på videregående. I år har jeg et får fra skole hvor jeg både har tatt opp fag og jobber.

Motivasjonen min er å bli bedre både fremover og bakover på banen. Jeg har spesielt hatt fokus på skudd og det å være mer aggressiv på mål, men samtidig holde avstand til forsvaret for å optimalisere skuddet. I tillegg har det vært en overgang med det fysiske og tekniske i forsvar, så jeg har jobbet mye med det.