Ida Desiree Bentsen er FBKs nye salg- og markedskonsulent! – Fredrikstad
Foto: Tobias Andersen

Ida Desiree Bentsen er FBKs nye salg- og markedskonsulent!

Fredrikstad Ballklubb er meget fornøyde med å kunne annonsere at vi har ansatt en ny salg- og markedskonsulent. Hennes navn er Ida Desiree Bentsen, og i dag var hun og hilste på nye kolleger når FBK hadde trening. Ida trer inn i stillingen f.o.m. fredag 1. mars, og hun uttrykker at tiden frem til dette nesten ikke kan gå fort nok. Vi har tatt en prat med Ida for å bli bedre kjent med henne og hva hun har å bidra med inn i FBK.

Ida Desiree Bentsen som hilser på FBKs hovedtrener Elias Mar Halldorsson på dagens trening. Foto: Tobias Andersen

Hvem er du? Fortell om deg selv
Jeg er Ida Desiree Bentsen, 34 år, gift og mamma til en gutt på 10 år og en datter på 5 år. Jeg er født, oppvokst og bor i Fredrikstad. Vi er en familie som har bodd og feriert langs kysten de siste 15 årene, så vil beskrive oss som «båtfolk». Jeg er en entusiastisk, positiv og energisk person, som går 100% inn i alt jeg begir meg ut på. Fra tidligere har jeg erfaring med alt fra kundeservice, bemanning, HR- og personal, salg og markedsføring. Av venner og familie blir jeg beskrevet som en omtenksom, snill, blid og positiv person.

Hva er din stilling i FBK og hva er jobben din i praksis?
Min stilling i FBK fremover vil være Salg- og Markedskonsulent. I praksis vil det si at jeg fremover skal jobbe med å opprettholde og skape nye relasjoner til nye og eksisterende samarbeidspartnere for klubben. I tillegg være med på å utvikle partner- og sponsorkonseptet, og ikke minst sette FBK mer i «bybildet».

Har du noe forhold til FBK eller håndball fra før?
Jeg har fulgt med på FBK sin utvikling og reise de siste årene, men har også tidligere spilt håndball selv da jeg var yngre. Mitt personlige forhold til håndball ligger i ryggmargen. Det vil si at jeg sitter (eller står oppreist) i sofaen hver gang Norge spiller mesterskap, OL eller andre kamper. Jeg er en engasjert håndballsupporter.

Ida Desiree Bentsen, Elias Mar Halldorsson og Frida Brandbu Andersen på dagens trening. Sistnevnte har blitt en meget viktig spiller og har nylig skrevet under for sesongen 2024/25 i FBK-drakta. Foto: Tobias Andersen

Hvorfor søkte du/takket du ja til denne jobben?
Hva er det som driver deg? Jeg søkte jobben som Salg- og Markedskonsulent i FBK fordi denne rollen har alle elementer og arbeidsoppgaver jeg kunne tenke meg i en arbeidshverdag. Min motivasjon ligger i at jeg får muligheten til å være med på å utvikle noe for flere mennesker. Ikke minst fordi det engasjerer meg lokalt med min tilhørighet til byen Fredrikstad.

Har du noen klare mål og visjoner for klubben? Hva ønsker du å få til her, og hva ønsker du at klubben skal få til ved hjelp av din styring?
Mitt mål med arbeidet for klubben er å kunne gi noe mer og ekstra tilbake til spillerne. Dette er dyktige jenter som jobber hardt for å oppnå gode resultater for klubben. I tillegg har jeg som mål å sette håndball mer på «kartet» i Østfold, og at klubben, sammen med alle samarbeidspartnerne, skal kunne oppnå nye høyder både med resultater og arrangementer.

Hva blir ditt første prosjekt eller mål for klubben?
En av de første prosjektene jeg ønsker komme i gang med for klubben er å utvikle og arbeide frem ulike aktiviteter og pakkeløsninger for hva vi som en klubb kan gi tilbake til alle de gode samarbeidspartnerne og sponsorene vi har. Det er viktig for oss å kunne gi noe tilbake, som også kan være til nytte for alle de lojale og stabile partnerne vi har og eventuelt får i fremtiden. Vi ønsker å skape et godt nettverk og vise at den støtten klubben får bidrar til å kunne skape en god fremtid for de fantastiske og dyktige spillerne vi har.

Vi ønsker Ida hjertelig velkommen og gleder oss til at hun skal starte her hos oss 🙂