Sanne Løkka Hagen er klar for spill fra neste sesong! – Fredrikstad

Sanne Løkka Hagen er klar for spill fra neste sesong!

Fredrikstad Ballklubb har styrket sitt lag med en spennende signering foran sesongen 2024/25. Sanne Løkka Hagen, nå en markant spiller for Tertnes, har forpliktet seg til klubben for de neste to årene.

Født i 2003 og med en tidlig beslutning om å satse på håndball, har Hagen tatt betydelige steg i sin karriere, fra ungdomsårene i Notodden til toppidrettssatsingen i Tønsberg og suksess i 1. divisjon med Flint Tønsberg allerede som 16 åring.

Hagen, som tidlig valgte å forlate Notodden for å forfølge drømmen om en håndballkarriere, fant seg raskt til rette i Tønsberg. Under Tonje Larsens veiledning gikk hun fra å være en reserve på høyrekanten til å bli en nøkkelspiller på høyrebackposisjonen for Flint. Overgangen til seniorhåndball var en utfordring hun møtte med entusiasme, og tilpasningen til et høyere nivå har vært en verdifull erfaring for henne.

Hagen har også gjort seg bemerket på det norske ungdomslandslaget LK02, hvor hun deltok i U-VM i Slovenia i 2019 og bidro med 14 mål. Erfaringene fra landslagsspill har vært uvurderlige, og har hjulpet henne å tilpasse seg møtet med robuste motstandere i 1. divisjon. Til tross for en skade etter jul, er Hagen optimistisk om fremtiden og ser frem til å bidra til Fredrikstad Ballklubbs suksess.

Nå, med overgangen til Fredrikstad Ballklubb, tar Hagen et nytt steg i sin karriere. Fredrikstad Ballklubb, kjent for sitt engasjement for utvikling av unge talenter, ser ut til å ha sikret seg en spiller med både imponerende ferdigheter og et stort potensial for fremtiden. Hagens erfaringer fra både nasjonalt og internasjonalt spill, kombinert med hennes tilpasningsevne og tekniske dyktighet, lover godt for hennes fremtid med klubben.

Vi tok en prat med Sanne og hun fortalte litt om sin egen vei inn i elitehåndballen:

• Jeg begynte å spille håndball når jeg var 6 år for Notodden Håndball lag. Så det blir snart 15 år😊
  • Høydepunktet i min karriere må vel være to ting. Det ene var å få lov til å delta i mesterskap med Lk02/03, og det andre var å vinne Nordencup i 2019 med Flint j03!
  • Mine styrker på håndballbanen må kanskje være grunnskuddet mitt og fysikken.
  • Det som motiverer meg er å være i en gruppe hvor alle vil like mye og trives i hverandres selskap. En annen motivasjon må også være å se resultater på ting jeg har jobbet med over tid!
  • Det jeg liker å gjøre når jeg ikke er på trening er vel å være sosial sammen med andre og jeg elsker spillkvelder!!
  • Mine forventninger til FBK er å møte mange nye mennesker i og rundt klubben. I tillegg blir det spennende og utfordrende med et annet opplegg enn det jeg er vandt til.
  • Håper jeg kan tilføre klubb og gruppen et godt humør og bidra med mine kvaliteter samtidig jobbe tett med trenere og spillere for å utvikle mine svakheter.
  • Det jeg gleder meg mest til må nok være å bli kjent med jentene og trenerteam og ta fatt på kommende utfordringer😊

Se Sanne i aksjon her: Hennes mål ble årets mål for Tertnes sesongen 23/24

Les artikkeln i Fredrikstad Blad: