Selma er med videre! – Fredrikstad

Selma er med videre!

Fredrikstad, 2. januar 2024: Det er med stor entusiasme Fredrikstad Ballklubbn kunngjør at linjespiller Selma Henriksen har signert en ny kontrakt, og vil fortsette å forsterke laget de kommende årene.

Selma er en spennende spiller med erfaring fra LK02 landslaget og deltakelse på rekruttlandslagets samling denne sommeren. Hun er et godt eksempel på lokal talentutvikling i håndball. Selma Henriksen har spilt håndball i Fredrikstad hele livet og det ønsker hun å fortsette med. Selma har en scoringsprosent på nesten 90 % og har satt 20 baller i mål etter halvspilt sesong. Hun har vært en viktig spiller å få på plass for neste års tropp.

Fredrikstad Ballklubb har opplevd en strålende sesong så langt, og nå setter trener Elias Mar Halldorsson sitt håp på et skadefritt mannskap når sesongen starter opp igjen i januar. Halldorsson er full av forventninger, men påpeker også at laget har noen utfordringer å overkomme.

«I den siste tiden har vi fokusert lite på spill seks mot seks, så vi er ikke helt der vi skal være ennå. Men det kommer,» uttaler Halldorsson, som ser frem til å gjenoppta kampene.

FBK, som har en relativt tynn tropp sammenlignet med andre topplag i ligaen, har satt seg et klart mål for sesongens andre halvdel. «Vårt mål er at alle i troppen er hundre prosent friske og raske når vi starter opp igjen etter jul og nyttår. Vi er helt avhengige av dette for å kunne konkurrere effektivt utover våren,» understreker Halldorsson.

Med en kombinasjon av solid trening og fokus på helse og velvære, er FBK godt rustet til å møte utfordringene i den kommende sesongen. Med Selma Henriksen om bord, ser FBK frem til nye sesonger fylt med engasjement, samhold og imponerende spill. Klubben og dens supportere kan forvente seg en dynamisk og energisk innsats fra dette unge og talentfulle laget, klare til å ta utfordringene som kommer deres vei.