Hanna forlenger med FBK – Fredrikstad

Hanna forlenger med FBK

Hanna, som spiller på venstre kant, har imponert med sine 17 mål på 11 kamper. Til tross for sin unge alder, har hun allerede rukket å spille 5 sesonger hos oss. Hennes eksplosive fart og rutine både i trening og konkurranse er uvurderlige for laget. Vi ser frem til flere sesonger med Hanna i FBK-drakten.

Når det gjelder styrkene våre denne sesongen, er vårt solide forsvar kanskje det viktigste. Vi jobber intensivt med forsvarsspillet, med fokus på en sterk firerblokk, høye treere, og duellsterke toere. Som et tempofylt lag har vi både dyktige distanseskyttere og gjennombruddsspillere.

Vår største styrke ligger i hvordan vi benytter hele laget, noe som fører til at målene fordeles jevnt over hele spillertroppen og de forskjellige posisjonene. Når alle spiller på sitt beste, er dette når vi virkelig skinner.

Klubben har også endret målsetning etter at de endte på 3. plass etter halvspilt sesong. Trener Mar Halldorsson har uttrykt at målsettingen for sesongen har blitt endret. Opprinnelig var målet å sikre en topp seks-plassering, men etter en imponerende prestasjon før vinterpausen i Rema 1000-ligaen, har ambisjonene steget.

FBK-jentene avsluttet første del av sesongen på en sterk tredjeplass, noe som har åpnet opp muligheten for deltakelse i Europa-cupen neste sesong. Dette vil ikke være første gang FBK deltar i Europa-cupen; de har tidligere spilt i 2018 og 2019.

Med denne oppadgående trenden har FBK nå revidert målet sitt til en topp fem-plassering, noe som ville sikre dem spill i Europa. Mar Halldorsson understreker at selv om de for øyeblikket innehar tredjeplassen, er det viktig å kjempe med nebb og klør for å beholde denne posisjonen så lenge som mulig. Det er en spennende tid for klubben, med høye forventninger og en klar intensjon om å gjøre det godt i konkurransen.