FBK feirer – vi har resignert Frida – Fredrikstad

FBK feirer – vi har resignert Frida

Fredrikstad, [22.12.23]: Fredrikstad Ballklubb (FBK) er stolt over å kunngjøre resigneringen av det lokale håndballtalentet, Frida Brandbu Andersen. 21-åringen har vist seg å være en nøkkelspiller i laget, og hennes imponerende prestasjoner denne sesongen har ikke gått ubemerket hen.

Med et fantastisk scoringssnitt på 5,5 mål per kamp og en total på 61 mål så langt i sesongen er Frida en av de sentrale spilløerne i FBK.

Dagbladets eksperter uttalte tidligere i år at Andersen har vært en av de mest fremstående unge spillerne i ligaen denne sesongen. Hennes ferdigheter som gjennombruddsspiller og effektivitet både i forsvar og angrep har gjort henne til en uvurderlig del av FBKs lagoppstilling. Fridas evne til å sette trykk på motstanderens forsvar og hennes kompetanse i en-mot-en situasjoner har vært kritiske for lagets suksess.

Frida har også vist seg å være en fremragende ankomstspiller offensivt, med et sterkt skudd og en evne til å utfordre og overkomme motstandernes forsvar. Hennes nylige opphold på rekruttlandslaget har videre hjulpet henne med å utvikle sine ferdigheter og ta store steg i sin karriere.

Når vi spurte Frida om hennes fremtidsutsikter tidligere denne sesongen, understreket hun viktigheten av spilletid og utvikling. FBK er forpliktet til å støtte henne i hennes vekst som en toppspiller og ser frem til å se henne fortsette å skinne på banen.

Frida sier forteller at: Fredrikstad er den klubben der jeg tok steget fra rekruttspiller til eliteseriespiller, og jeg har valgte å signere nye år i FBK fordi jeg er veldig fornøyd med den treningshverdagen vi har her, i tillegg ønsker jeg å ha en stor rolle i laget. Jeg trives veldig i klubben, og syntes det er spennende å være en del av fbk.

Målet mitt videre er å fortsette å utvikle meg som håndballspiller, og jeg ønsker å bidra så laget kan prestere.

Fredrikstad Ballklubb gleder seg over å ha Frida Brandbu Andersen om bord for de kommende sesongene og forventer med spenning hennes videre bidrag til laget.

Om Fredrikstad Ballklubb: FBK er dedikert til å fremme talentfulle spillere og skape et sterkt og konkurransedyktig håndballmiljø. Klubben verdsetter hardt arbeid, dedikasjon og samhold, og jobber kontinuerlig for å bringe ut det beste i sine spillere.