Forhåndsomtale og Heidi Løke intervju – Fredrikstad

Forhåndsomtale og Heidi Løke intervju

Da var 8 kamper spilt av Rema 1000 ligaen. Status er 6 seire og 2 tap, og det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyde med.

Gårsdagens kamp mot Fana var av det varierende slaget. Etter en litt treg start, ble det etter hvert en godt gjennomført 1. omgang med bra forsvars – og målvaktsspill med påfølgende scoringer på kontringer. 2. omgang startet bra, men de siste 20 minuttene var vi dessverre svake både fremover og bakover. Heldigvis hadde vi en god målvakt i Hanne Sagvold så det ble seier med 3 mål til slutt.

Vi går inn i en tøff uke med 3 kamper på planen: NM senior mot Larvik onsdag, NM junior mot Pors fredag og runde 9 av Rema 1000 ligaen søndag; også den mot Larvik. Begge NM kampene spilles hjemme i Kongstenhallen.

Larvik gikk på sitt 3. tap for sesongen i går mot Romerike Ravens. Larvik er et lag som aldri gir seg og de har en stå-på-vilje og evne til å vinne jevne kamper så her må vi være klare for kamp helt inn. Troppen er nå skade – og sykdomsfri (bortsett fra de 2 langtidsskadede Anna og Zara). Vi har hatt en fin treningsuke inn mot Fana kampen som vi tar med oss inn i denne uken. De siste 2 treningene før onsdagens NM kamp blir forholdsvis rolige med fokus på eget spill og litt om hvordan Larvik spiller.

Heidi Løke er og har vært en av landets beste håndballspillere gjennom tidene. Hun har blitt kåret til verdens beste håndball spiller én gang, og scoret så mye mål for landslaget at ingen har telling lenger 😉
Heidi gjester Kongstenhallen i morgen, onsdag og på søndag, og vi tok i forkant av sesongen en prat med hun for å høre hvordan hun synes det er å møte et ungt, lokalt og meget godt FBK mannskap.

Stavanger 20190927. Heidi Løke under kampen mellom Norge – Brasil (29-24). (29-24). Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

Hvilke forventinger har du til møtene med FBK i år, Heidi?
– Vi har alltid tøffe kamper mot Fredrikstad. Vi tror det blir tøffe kamper og de har gode skyttere og gode gjennombruddsspillere, så det blir veldig tøft. Men vi skal gi dem kamp vi!
Hva vil du si den største styrken og svakheten til FBK er?
Vanskelig å si nå før sesongen har begynt, må se litt av dem før jeg kan uttale meg for mye om det, men de har jo veldig gode skyttere og de er et veldig godt lag, og et godt kollektiv. Så vi må være virkelig skjerpa hvis vi skal ta dem.

Vi gleder oss til både NM – og seriekamp. Vi skal gjøre alt vi kan for både å gå videre i NM og ta med oss 2 nye poeng i serien. Kom i hallen i morgen kl. 18 og se Heidi Løke og ikke minst våre egne stolte krigere kjempe for FBK drakta!