Forhåndsomtale av FBK mot Byåsen og Hanne Sagvold intervju – Fredrikstad

Forhåndsomtale av FBK mot Byåsen og Hanne Sagvold intervju

Etter to sterke seiere mot Romerike borte og Oppsal hjemme venter det FBK en ny kamp i Kongstenhallen i dag klokka 17.00 mot Byåsen.
FBK og Byåsen har startet sesongen ganske likt med 3 seiere og 2 tap og ligger begge lag med 6 poeng midt på tabellen. I fjor vant vi på bortebane, men tapte hjemme.
Elias synes at Byåsen har forsterket laget fra i fjor, de har mange gode skytere og gode kantspillere så han forventer et tøft oppgjør i dag hvor vi må stå bra bakover og så må tørre og kjøre tempo, men samtidig styre tempoet i kampen. Med litt trøblete start på sesongen p.g.a. skader og sykdom er vi heldigvis på beina igjen og de siste to treningsukene vært veldig gode. Vi gleder oss til å ta i mot Byåsen senere i dag og vi håper at vi ser flest mulig på tribunen! Vel møtt!

Vår målvakt Hanne Sagvold er trønder og har tidligere spilt for Byåsen, vi tok en prat med henne for å høre hvilke tanker hun hadde gjort seg opp før dagens kamp.

Hvilke forventninger har du til kampen?
Forventning om at det kommer til å bli en litt lik kamp som mot oppsal, hvor vi er nødt til å væte aggressive i forsvar og kjører etter i ankomst. Det kommer nok til å bli en jevn kamp, hvor laget som holder i 60 min trekker det lengste strået.

Hvilke spillere er du som målvakt ekstra obs på når dere møter Byåsen?
De har gode skyttere på alle back posisjonene, så tvinger vi dem til dårlige avslutninger har vi gjort mye.

Hva har dere jobba med på treningsfeltet inn mot kampen?
Vi har som sagt jobbet med å være aggressive i forsvar og være farlig på mål fra distanse.

Hvis du kunne signert én Byåsen spiller, hvilken hadde du valgt og hvorfor?
Hmm.. flere gode spillere å velge mellom. Men hadde nok gått for Marie Hansen, kanskje inhabilt fordi jeg har spilt med henne, men hun er en spiller å ha med seg i krigen både på og utenfor banen.

Kjøp billett i FBK-appen og opplev elitehåndball live!