Forhåndsomtale av FBK mot Storhamar – Fredrikstad

Forhåndsomtale av FBK mot Storhamar

Etter to spilte runder i eliteserien er vi klare for tredje runde og nå er det Storhamar som kommer på besøk.

Vi er fornøyde med starten på serien, vi spiller bra mot Tertnes i første hjemmekamp, vi leder hele matchen og vinner fortjent 35-32 i en fartsfull match. I andre runde taper vi med ett mål mot Molde på verst mulig måte, vi har kampen i våre hender men mister ballen når det er sju sekunder igjen. Molde får straffe og vi taper med ett mål. En kamp hvor vi mener at vi hadde fortjent mer enn et tap og null poeng, men vi skal reise oss å komme sterkere tilbake.

Nå på søndag er vi klare for tredje runde mot hardtsatsende Storhamar. Storhamar har forsterket laget mye i sommer med planer om Champions League spill som de av uforståelige grunner ikke ble tildelt. På søndag får vi muligheten til å måle krefter mot ett veldig sterkt lag som har gode spillere på alle posisjoner. Vi skal ha fokus på oss selv og den gode utviklingen laget har hatt de siste ukene. På søndag har folk i Fredrikstad muligheten til å se FBK jentene spille mot ett av Norges beste lag, vi håper å se deg i hallen!

Anniken Obaidli er en av Storhamars beste spillere og mest sentrale spillere fra sin playmaker posisjon. I forbindelse med Avkast i forkant av sesongen tok vi en prat med henne angående å møte FBK.

Hvilke forventninger har du til å møte FBK?
– Har en forventning om at vi spiller en god kamp og kan ta med oss to poeng hjem.
Hun sier også at hun ikke har helt oversikten over hvordan FBK blir å se ut i år og hvilke steg FBK kan ta, men hun har trua på at FBK kan ta ytterligere steg fra forrige sesong.
Hva har vært det vanskeligste med å møte FBK?
– Dem er gode på det dem er gode på. Dem har skyttere som er veldig gode utenfra, de har også fintesterke spillere og dem setter et godt tempo så det er selvfølgelig tøft å møte Fredrikstad.

Billetter finner du i FBK-appen, vi ses i hallen!