Intervju med Tore Johannessen – Fredrikstad

Intervju med Tore Johannessen

I morgen, onsdag venter første hjemmekamp mot Tertnes. Et lag FBK både har vunnet og tapt mot de siste årene. Dette er oppgjør som ofte svinger, og hvilket av lagene som stikker av med seieren er ikke godt å si. Det eneste som er sikkert er at dette blir en actionfylt og spennende håndballkamp.

Her er de fem siste resultatene mellom klubbene:

29.03.23
Tertnes 27-31 FBK

18.12.22
FBK 22-32 Tertnes

20.02.22
Tertnes 22-27 FBK

13.10.21
FBK 34-28 Tertnes

09.09.20
Tertnes 35-22 FBK

I forkant av denne sesongen var vi på avkast med TV2 i Oslo, her fikk vi tatt en prat med Tertnes trener Tore Johannessen.

Hvilke forventinger har du som Tertnes trener til serieåpningen mot Fredrikstad?
– Vi har forventninger om å være med å kjempe om begge poengene. Vi har også en forventning til oss selv om å fortsette det gode arbeidet som har blitt gjort gjennom sommeren og de treningskampene vi har hatt. Vi synes det går bra fremover hele veien. Vi håper å gi en god match og fighte om de to poengene!

Hvilke tanker har du om ditt eget mannskap og hvordan kan dere gjøre det i årets sesong i REMA 1000-ligaen?
– Nå har vi blitt nummer 11. og 10. de to siste sesongene, og utgangspunktet nå for å prestere bedre er klart bedre enn det har vært tidligere. Vi har beholdt de fleste spillerne, sentrale spillere, vi har fått bygget videre på spillet vårt, fått inn noen nye, totalt sett forsterket og utvidet troppen. Dermed har vi klare forventninger om å ta noen steg på tabellen og ta flere poeng enn vi har gjort de siste to sesongene.

Hvilke forventninger har du til FBK sin sesong, ikke bare kampene dere imellom, men sesongen sett over ett?
– Hvis du ser på troppen til FBK så har de litt endringer, de har tatt opp mange unge talentfulle spillere fra rekruttstallen sin og kanskje mistet litt bredde i kvalitet og erfaring, men samtidig så har de beholdt åtte, ni av beste spillerne, som i tillegg har mye erfaring, så hvis FBK kan unngå skader på sentrale spillere så kan de absolutt gjøre en fin sesong!

Takk til Tore for praten og lykke til med sesongen, vi ses i Kongstenhallen i morgen!
Billetter finner du i FBK-appen!