Forhåndsomtale av serieåpning mot Tertnes – Fredrikstad

Forhåndsomtale av serieåpning mot Tertnes

Sesongen 2023-2024 er rett rundt hjørnet! Etter noen ganske hektiske uker er vi klare for seriestart. I første serierunde møter vi vår egen Benedicte Frøland Nesdals tidligere klubb Tertnes, som hun representerte fra 2018 til 2020, før hun satte kursen mot Fredrikstad.

Serieåpning mot Tertnes onsdag 30. august klokka 18.00!

Oppkjøringen har gått ganske greit, vi har trent cirka 8 ganger per uke, vært på treningsleir i Sverige og spilt syv treningskamper, i tillegg til en NM kamp. Treningskampene har vært litt opp og ned, noen kamper har vært veldig gode, noen ikke så gode og noen har vært dårlige. Dette er noe vi kan forvente i august når vi skal spille sammen laget før seriestart, prøve ulike konstellasjoner o.s.v. Men vi har sett fremgang hver eneste uke og det er det viktigste.

Sesongen 2023-2024 blir veldig spennende, vi har samme stamme i laget som i fjor, dette kommer vi til og bygge videre på i år. Vi har fått to nye spillere inn med Sofie Dalsveen fra Glassverket (venstre bakspiller) og Anna Clara Fjellheim fra Gjerpen (høyre bakspiller) begge to er unge og lovende spillere som vi gleder oss å se mer av. Jenny Utne er tilbake etter utlån i Follo, i tillegg har vi tatt opp seks spillere fra rekrutt laget vårt (Zara Solberg, Magdele Kvarving Sandtrø, Harrieth Nordrum, Sara Lauritzen, Synnøve Edvartsen og Madelen Ramberg). Det blir veldig spennende å se ungjentene ta sine første steg i eliteserien.

Det er mange grunner til å glede seg til ny sesong i Kongstenhallen, laget i år er ett av de yngste i eliteserien og i tillegg er 12 av 19 spillere i troppen lokale spillere, noe vi er utrolig stolte av! Onsdag 30.august kl. 18.00 spiller vi vår første hjemmekamp for sesongen mot Tertnes!
Elias, jentene og resten av FBK familien håper å se deg i hallen! Billetter finner du i FBK-appen!