Vi ønsker Madelen velkommen til elitetroppen – Fredrikstad

Vi ønsker Madelen velkommen til elitetroppen

Vi er begeistret for å ønske Madelen Ramberg velkommen til elitetroppen. Med sine gode ferdigheter og harde arbeidsinnsats, har Madelen allerede vist seg som en sterk spiller i rekrutttroppen hos oss. Vi er sikre på at hun vil fortsette det gode arbeidet.

Madelen har bevist seg som en talentfull bakspiller med sin imponerende teknikk og gode taktiske forståelse. Hun har også vist en enorm lidenskap for sporten og en imponerende arbeidsmoral. Vi er glade for hennes erfaring fra Wang toppidrett som sammen med de andre jentene vil gi henne et solid grunnlag for å lykkes på dette nivået.

Vi ser frem til å se Madelen i aksjon og ønsker henne lykke til i hennes nye rolle hos oss i Fredrikstad Ballklubb!

Hovedtrener Elias Mar Halldorsson beskriver Madelen som en talentfull høyre bakspiller. Hun har også spilt litt høyre kant. Madelen har deltatt litt på treninger med elite etter nyttår. Spesielt den siste sesongen på rekrutt har Madelen tatt fine steg. Bra blikk for spillet, fin skuddarm og står som 2´er i forsvar. Vi har stor tro på at Madelen skal fortsette denne utviklingen og gleder oss til å være en del av den.

For en ung spiller som Madelen er det å få en kontrakt med elitelaget utrolig spennende og motiverende. Det gir en følelse av å ha oppnådd en viktig milepæl i karrieren. Det er også en bekreftelse på at hun har jobbet hardt og prestert bra i tidligere kamper og treninger.

Overgangen fra ungdoms- til elitelag kan være en stor overgang og påvirke spillet til Madelen på flere måter. Konkurransen er tøffere, og kravene til fysisk og teknisk nivå vil øke. Men samtidig vil Madelen få muligheten til å lære av mer erfarne spillere og trenere, og utvikle seg videre som håndballspiller.

Madelens personlige mål for den kommende sesongen vil være å forbedre spesifikke tekniske ferdigheter.

Presset som følger med å spille på et høyt nivå kan være utfordrende, men det kan også være en drivkraft for å prestere bedre. For å håndtere presset ønsker Madelen å ha en positiv innstilling, og fokusere på det hun kan kontrollere, som for eksempel å forberede seg godt til kampene og holde fokus på spillet.

Vi gleder oss til og følge utviklingen videre.