Magdele løftes opp i elitetroppen – Fredrikstad

Magdele løftes opp i elitetroppen

Vi gleder oss over at vi har mange unge spennende spillere fra egen rekrutt tropp. I år skal det signeres mange og første utøver ut er Magdele Kvarving Sandtrø.

Etter en snakk med hovedtrener Elias Mar Haldorsson sier han:» Magdele er en talentfull høyre kantspiller. Hun har vært en del av elitelaget etter nyttår og spilt mange kamper i eliteserien allerede. Magdele er en rask og teknisk god kantspiller. Magdele har tatt store steg denne sesongen på rekruttlaget, og hun tør og vise seg frem også på elitelaget. Vi har stor tro på at Magdele blir en bra kantspiller for oss. «

Hun er en ung, lovende og talentfull håndballspiller som kommer fra Halden. Hun er en venstrehendt kantspiller med en imponerende evne til å score mål, og har allerede gjort seg bemerket i eliteserien med 24 scoringer på 15 kamper.

Magdeles fremste kvaliteter som håndballspiller inkluderer hennes allsidighet og variasjon i skuddrepertoaret. Hun behersker ulike typer skudd, fra presise skruer og harde skudd til lobber og finte skudd. Hun har også god teknikk og hurtighet, noe som gjør henne i stand til å utføre raske vendinger og overganger i spillet.

Magdele er en disiplinert og hardtarbeidende spiller som tar trening og kamper på alvor. Hun er alltid fokusert og dedikert på banen, og viser stor vilje og engasjement for å utvikle seg som spiller. Hun er også en lagspiller som alltid er villig til å gi av seg selv for å bidra til lagets suksess.

Med sin imponerende målteft og allsidige skuddrepertoar, vil Magdele være en verdifull tilvekst for Fredrikstad Ballklubb. Hun er en spiller med stort potensiale og en lys fremtid i norsk håndball.

Magdele selv sier selv at det å få være en del av elitetroppen til Fredrikstad er veldig stas, en drøm og et mål jeg har jobbet mot. At jeg har fått så mange muligheter i inneværende sesong, og at det har resultert i kontrakt er jeg både stolt og ydmyk over.

I årets sesong har tilbakemeldinger og kommunikasjon med trenerne vært viktig for meg. Jeg har fått lov til å prøve nye ting, terpe på teknikk, feile, for så å prøve på nytt igjen. Tilbakemeldingene har jeg tatt med meg og satt nye mål. Det har resultert i at jeg har fått et bedre utvalg i skudd, og jeg har blitt en bedre forsvarsspiller.

Målet mitt for kommende sesong er at jeg skal utvikle meg videre i et godt treningsmiljø. Også håper man jo alltid at man skal få spilletid på elitekampene.

Jeg tror det blir fint å spille med eldre spillere. Jeg har vært heldig som har vært med en del i denne sesongen også. Erfaringene så langt er at det er en spillergruppe som gjerne veileder når du er usikker, og de inkluderer de som kommer på trening. Jeg gleder meg til å bli en del av elitetroppen til Fredrikstad. Jeg har fortsatt mye å lære, og tror jeg vil fortsette å utvikle meg i dette miljøet.

Vi gleder oss over at Magdele er en del av sesongen troppen i 2023/24