Hjertelig takk – Fredrikstad

Hjertelig takk

For en fantastisk fest det ble i Kongstenhallen på årets siste hjemmekamp og Gratiskamp. Vi er ydmyke og takknemlige for hver og en tilskuer som tok turen – dere gjorde dagen komplett.

Før kampen hadde det lokale næringslivet med hele 73 fantastiske bedrifter svart JA til og være med å støtte klubben via Gratiskampen. HJERTELIG TAKK

Foran 1579 publikummere vant Fredrikstadjentene 32-25 over Romerike Ravens. I pausen fikk vi se lokale helter på Catwalk med Hèst entre parketten og det ble loddet ut en nydelig genser fra Hèst.

Trener Elias Mar Halldorsson sier dette til Fredrikstad Blad etter kampen: «Det var en helt spesiell stemning på søndag. Jeg og spillerne mine merker virkelig når støtten er som den var da. Det gjør en forskjell. Så får vi bare håpe at det at vi spilte ganske godt og vant kampen bidrar til at det ga mersmak for flere, sier han.

– Vi er ikke vant med de rammene i Kongstenhallen, så det er klart det var uvant. Men det ga oss bare positiv energi. Det var skikkelig morsomt, fortsetter han.»

«En annen som var fornøyd etter at sluttsignalet gikk, var FBK-spiller Julie Hulleberg.

– Det er deilig å vinne slike kamper, spesielt når Romerike møtte oss med mer angrepsspill enn det vi så for oss, smiler hun.»

Se bilder fra kampen: https://www.f-b.no/bildereportasje-fbk-ravens/g/5-59-2911850

Vil revansjere seg

– Dere har et lite rykte på dere for å svikte når dere er favoritter?

– Samtidig har vi vært gode i kamper der vi har hatt press på oss for å vinne. Vi har også levert langt mer stabilt spill etter nyttår enn hva vi gjorde på høsten, sier FBK-treneren.

Han legger til at jentene også vil revansjere det forsmedelige hjemmetapet mot Tertnes like før jul.

– Det var nok en av våre verste prestasjoner denne sesongen. Det tapet der har irritert oss lenge nå. Så denne kampen betyr mye for oss på flere måter, sier han.

Les mer om kampen her: https://www.f-b.no/full-jubel-foran-1-600-tilskuere-i-helgen-na-venter-thrilleravslutning-for-fbk-jentene/s/5-59-2912473

Styreleder Monique Blystad er svært fornøyd med dagens tilskuertall.

– Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd med antallet tilskuere under dagens kamp. Det var utrolig nærme det målet vi hadde satt oss og er viktige penger i klubbkassa, forteller Blystad før hun legger til:

– Vi håper folk sitter igjen med en god opplevelse, og ønsker å komme tilbake ved sendere anledning. Det er kjempegøy at vi fikk se god lagånd og at laget scorer fra alle posisjoner, avslutter hun

Caroline Martins, Hanne Sagvold, Zara Johnsson Solberg, Ingeborg Furunes (1), Alexandra Arnasdottir, Hanna Blystad, Julie Hulleberg (3), Maren Hansen Tandberg, Sara Eline Lauritzen, Andrea Fredriksen (8), Selma Helén Henriksen (5), Magdele Kvarving Sandtrø (5), Frida Brandbu Andersen (6), Harrieth Toft Nordrum, Madelen Zimmermann Ramberg, Martine Helland (4).