Uavgjort mot Larvik i dagens hjemmekamp(27-27) – Fredrikstad

Uavgjort mot Larvik i dagens hjemmekamp(27-27)

Lagene fulgte hverandre tett i hele kampen og det ble et jevn og spennende oppgjør foran ca. 500 tilskuere. Helt mot slutten av 1. omgang fikk Fredrikstad jentene en luke på to mål og pause resultatet var 15-13 til FBK.

Foto: Jonas Fjeld Pettersen

Hanne Sagvold gjorde en fin fin kamp i dag og sier til Fredrikstad Blad: » – Det tar litt tid før vi kommer i gang, men etter hvert får forsvaret vårt litt mer kontroll på Heidi Løke. Da blir også min jobb bakerst enklere.

Julie Hulleberg sørget for 16–13 ett minutt ut i annen omgang, og den gode perioden fortsatte og på det meste ledet Fredrikstad 21-17. Larvik ga deg derimot ikke og etter 16 minutter i 2. omgang var stillingen 22-22.

Foto: Jonas Fjeld Pettersen

– Alt i alt skal vi være brukbart fornøyde med dette poenget. Men det er litt bittert at vi ikke benytter oss av «matchballen» på tampen, sier han.

Situasjonen han snakker om er da Larvik plutselig rotet i angrep med bare et halvt minutt igjen på klokka.

Da fikk FBK og Julie Hulleberg plutselig en mulighet til å kapre begge poengene.

– Hun ser en åpning og velger å skyte. Jeg skulle helst sett at vi ventet noen sekunder til, men hun tar ansvar – og det skal hun ha æren for. Med litt flyt hadde den avslutningen gått inn, men så heldige var vi ikke i dag, smiler FBK-treneren.

Onsdag venter Storhamar på bortebane for Elias Mar Halldorsson og FBK.

Les mer om kampen i Fredrikstad Blad:

På dagens kamp mot Larvik var det disse jentene tatt ut til kamp:

FBK: Caroline Martins, Heanne Sagvold, Zara Johnsson Solberg, Ingeborg Furunes, Alexandra Arnasdottir, Hanna Blystad, Julie Hulleberg, Maren Hansen Tandberg, Sara ELine Lauritzen, Andrea Fredriksen, Selma Heléb Henriksen, Magdele Kvarving Sandtrø, Frida Brandbu Andersen, Harrieth Toft Nordrum, Madelen Zimmermann Ramberg, Martine Guterud Helland.

Bilder fra kampen: https://www.f-b.no/bildereportasje-fbk-larvik/g/5-59-2899297

HUSK GRATISKAMPEN 26. mars kl. 1600

Årets GRATISKAMP arrangeres:

La oss by på Fredrikstad sjarme, folkefest, jubel og trampeklapp i Kongstenhallen

Hvorfor er Gratiskampen så uhyre viktig for FBK?

• Arrangementet er et betydelig økonomisk bidrag for klubbkassa til FBK.
  • Det betyr at for hvert menneske som dukker opp i hallen, får FBK kr. 400,-.
  • Våre samarbeidsklubber kan gi en betydelig støtte til FBK ved å komme på kamp!
  • Be inn venner, familie, kollegaer, håndballlag, fotballlag, korps, teater eller hvem som helst!

Våre samarbeidsklubber og håndballinteresserte kan gi en betydelig støtte til FBK ved å komme på kamp. Så be venner, familie, kollegaer, håndballag, fotballag, korps, teater eller hvem som helst på kamp!