To nydelige poeng mot Aker – Fredrikstad

To nydelige poeng mot Aker

Etter en litt tam første omgang, der stillingen ble 15-14 til FBK, gir jentene gass i første del av 2. omgang og etter åtte minutter leder vi 23-16. En god periode og Aker fikk aldri sjanse til og ta oss igjen. Ekstra imponerende er det at dagens tropp bestod av seks FBKrekrutt spillere. Vi er svært fornøyd med den jobben som gjøres i klubben og vi gleder oss til neste kamp som er Larvik hjemme på søndag.

FRA Artikkel i Fredrikstad Blad om kampen: «Selv om FBK-jentene får småpenger sammenlignet med byens fotball- og hockeyspillere på herresiden, så spiller de med et stort hjerte for klubben.

I 1. omgang var det Ingeborg Furunes (23) som var den toneangivende spilleren.

– Det her var veldig morsomt. Vi var alle litt spente foran dette oppgjøret, ettersom det var en stund siden vi spilte kamp sist, sier Ingeborg som scoret på sju av ti avslutninger.

– Jeg har mange gode lagkamerater, sier hun beskjedent om målshowet.

FBK var effektive fremover, samtidig som keeper Caroline Martins sto frem som en matchvinner mellom stengene.