Jenny tilbake mellom stengene – Fredrikstad

Jenny tilbake mellom stengene

Det er gode nyheter for oss i FBK at Jenny velger å re-signere kontrakten med klubben.

Jenny har så og si hele livet spilt håndball i Fredrikstad og det er en glede og få ennå en lokal spiller på plass i neste års stall. Jenny har vært på utlån i Follo i 1.divisjon i år og fått viktig erfaring i en klubb som kjemper om opprykk til Rema1000-ligaen. Nå kommer hun hjem igjen. Hun er ung målvakt som har stort potensial, vi gleder oss til å få Jenny tilbake og forsette med utviklingen i årene som kommer.

Dette sier Jenny selv om å re-signere for Fredrikstad Ballklubb:

– Det kjennes veldig bra å resignere for Fredrikstad. Jeg er veldig fornøyd med valget jeg har tatt. Det føles riktig å komme tilbake.

Hva synes du har vært det viktigste i din utvikling i årets sesong?

– Det viktigste med min utvikling det siste året må være at jeg har fått nye muligheter og utfordringer ved å være i en annen klubb. Jeg har blitt mer selvstendig av å flytte ut og bo sammen med lagvenninne, Andrea Landås Gabrielsen. I tillegg til at jeg har fått spille kamper på et høyere nivå i det daglige.

Hva er målet ditt for kommende sesong?

– Målet mitt for den kommende sesongen må være å fortsette og utvikle meg på alle plan. Jeg ønsker å utvikle spillestilen min, samtidig som jeg kunne ønske å bli en bedre leder bak i mål.  Jeg håper på å være en god ressurs for hele gruppa.

Hva er det beste med å komme tilbake til Fredrikstad etter utlån hos follo?

– Det beste med å komme tilbake må nok være det å ha følelsen at man spiller ordentlig på «hjemmebane». Det er noe jeg gleder meg skikkelig til!  Men det er også fint å komme nærmere familie og venner igjen.

Jenny ble også intervjuet av Fredrikstad Blad:

– Jeg gleder meg veldig til å komme tilbake og synes det er veldig hyggelig at klubben ønsker meg i to nye år, sier Utne til Fredriksstad Blad. – Jeg vet jo at jeg kommer til en herlig og sammensveiset gjeng som har det fantastisk gøy sammen også utenfor banen, fortsetter 20-åringen. Hun legger ikke skjul på at målsettingen er å få mest mulig spilletid, men at det også handler om å ta nye steg. – Jeg er fortsatt ung og har masse å lære ved å være en del av en elitetropp, sier hun beskjedent.

– Var magisk i Slovenia

I fjor sommer var hun på det hun selv omtaler som et av sine største høydepunkt i karrièren til nå; norsk VM-gull med juniorlandslaget. – Det var helt enormt. Vi gikk inn i mesterskapet med lave forventninger til oss, men endte opp med å ta gull, smiler Utne. Ved siden av håndballen er hun nå inne i sitt andre skoleår på Norges miljø- og biovitenskapelig universitet i Ås. – Jeg har fortsatt tre år igjen, men trives godt også med studiene, der retningen er industriell økonomi og fagfeltet mitt er produktutvikling, forklarer hun.