Hanna forlenger – Fredrikstad

Hanna forlenger

Det er strålende nyheter for oss i FBK at Hanna velger å re-signere kontrakten med klubben. Hanna er en av de lokale på laget og er Fredrikstadjente tvers igjennom. Hanna har utviklet seg mye de siste årene og jobbet målbevisst for å stabilisere seg begge veier på banen. Vi gleder oss til og se hvor denne utviklingen ender.

Vi har tatt en prat med Hanna og hun forteller:

– Min første sesong i FBK var 2018/2019 sesongen med FBK rekrutt. Begynte å hospitere med A-laget året etter, men min første kontrakt med elite var 2020/2021 sesongen. Så dette blir min 4. sesong med elite. Forventningene til ny sesong er at vi skal utvikle oss enda mer som lag, og jobbe videre med den langsiktige planene vi har satt oss.

– Det mest spennende med dagens lag er hvordan de unge spillerne viser seg frem og utvikler seg på banen. Det er gøy å spille med jenter som du vet kommer til å bli veldig gode håndballspillere.

– Akkurat nå er jeg mest stolt av hvordan vi har tatt poeng i de 4 siste kampene med et ganske tynt mannskap. Vi har også vunnet med 1 mål de siste tre kampene, og de poengene vet jeg ikke om vi hadde klart å ta forrige sesong.

– Fokus på min egen utvikling de neste årene vil egentlig være å bare prøve å bli bedre og bedre. Ønsker å være en avgjørende og viktig spiller for laget, med gode skudd og trygghet i forsvar.