Hospitering – Fredrikstad

Hospitering

Vi har som mål å utvikle lokale jenter som har lyst å spille håndball på et høyt nivå. Hvert år tar elitelaget opp nye spillere fra eget rekruttlag.  Vi har allerede startet med hospitering av spillere fra FBKrekrutt opp på elitelaget.

Denne uka hospiterer Zara Johnsson Solberg, Marthe Kraft Johannessen, Harrieth Toft Nordrum, Malene Hansen Tangen, Magdele Kvarving Sandtrø og Maren Hansen Tangen. De viser god innsats og bra ferdigheter.

Hospitering er primært et ledd i enkeltspilleres utvikling, men har også fokus på samhandling og utvikling av spilleforståelse får en sentral rolle, samtidig som basisferdighetene kast-mottak-motorikk er en forutsetning for all utvikling.

Når flere av FBKrekrutt spillerne hospiterer opp blir det plass for hospitering fra lokale J16 lag. Dette er et tilbud til de jentene dere mener har kapasitet, ferdighet og lyst til å trene med FBKrekrutt.

Denne uka har FBKrekrutt hospitering fra spillere fra, Kråkerøy, Råde/Lervik og Rolvsøy.

Vi i FBK gleder oss over et høyt nivå på mange unge utøvere og gleder oss til og fortsette samarbeidet med de lokale klubbene.