Årets FBKrekrutt – Fredrikstad

Årets FBKrekrutt

La oss presentere årets FBKrekrutt. Det er gode håndballtalenter født i 2004 og 2005. Jenter som allerede har spilt håndball i mange år og kommer til FBK med mye håndballkompetanse i sekken. Vi har en stamme i laget fra forrige sesong som består av 12 jenter, og på topp av det har vi fått inn 9 nye jenter.  Det gir oss en spennende tropp på 21 jenter som alle bidrar på en fabelaktig måte.

Vi hadde første trening med det nye laget 13. juni, og vi så allerede i juni konturene av en knallfin gjeng. Det var innsats, konsentrasjon og tilstedeværelse fra første dag.

Årets FBKrekrutt består av:
Silje Marie Haglund, Sara Eline Lauritzen, Katrine Samuelsen, Konstanse Stang, Jessica Günther Olsen, Kaja Søberg Arnesen, Sigrid Nyland Grønvik, Marthe Kraft Johannessen, Harrieth Toft Nordrum, Synnøve Lind Edvardsen, Madelen Ramberg, Zara Solberg, Malene Hansen Tangen, Maren Hansen Tangen, Anna Sofie Nilsen, Hedda Kristiansen, Magdele Kvarving Sandtrø, Elise Trapness, Linnea Ramen, Bertine Sundby Lunde og Linn Kempinger

Vi er snart ferdig med oppkjøringen, og vi tar med oss en positiv og god prestasjon i Skjærgårdslekene – der vi vinner turneringen uten et eneste tap.

Den neste uka har vi to treningskamper på planen.

• Vi spiller mot Tveter på torsdag 25. august klokka 19.30 i Skjeberghallen
  • Follo rekrutt i Kongstenhallen kl. 11.00 på lørdag 27. august

Deretter bærer det rett i årets første skikkelige triller – 2. september er det Lerøy kvalifisering i Gressvikhallen. Vi møter Skaun og Hødd til spennende oppgjør, mer info om dette kommer.

FBKrekrutt har mange spillarenaer, derfor er vi en stor og solid tropp. Hvert år jobber vi for at noen FBKrekrutter skal debutere i eliteserien. Forrige sesong var det hele 5 ungjenter som fikk prøve seg, og i år har allerede vår nye høyre kantspiller Magdele Kvarving Sandtrø fått prøve seg i Preseason Challenge cup med elitelaget.

Spillarenaer for FBKrekrutt er Eliteserien, NM senior, 2.divisjon, NM junior, Lerøy – serien, J20 – Regional serie og Regional cup. Målet med så mange årenaer er at ingen har for mye kamper, og ingen har for få.

På FBKrekrutt har vi fokus på og utvikle selvstendige utøvere med eierskap til egen utvikling. Vi har ansvar for unge talenter med utvikling som hovedfokus, vi jobber med både tekniske, taktiske, fysiske og mentale ferdigheter. Vi legger stor vekt på kvalitet i treningsarbeidet og forventer mye av vår prestasjonsgruppe. Vi har individuelle samtaler med alle spillerne og det forventes at de som er her har et ønske om utvikling.

Vi trener på å spille hurtig håndball med et sterkt og tøft forsvarsspill som grunnlag. Vi samarbeider godt med trenerteamet på elite og etterstreber en rød tråd i innlæring av spillesystemer, både i angrep og forsvar.

Vi er et team på fire som ivaretar laget. Thomas Engen og Eva Malmstrøm er trenere og Marte Nordrum og Nina Trapness lagledere – vi har fått til et godt samarbeid og en god kommunikasjon. Det er også valgt et kapteins team som består av Harrieth Toft Nordrum og Sara Eline Lauritzen

Kapteinsteam: Harrieth og Sara

Årets foreldregruppe er en helt suveren gjeng – dere er våre nærmeste støttespillere og helt uvurderlige for oss. Vi gleder oss til et godt samarbeid 🙂

Oppe Venstre: Zara, Marthe, Madelen, Kaja, Sara, Linnea, Malene