Status og siste treningskamp før seriestart! – Fredrikstad

Status og siste treningskamp før seriestart!

På torsdag klokken 19:00 spiller FBK siste treningskamp før NM og eliteserien kastes i gang!

Siden oppkjøringen startet 01.06, nærmer vi oss endelig seriestart og ny sesong med stormskritt. FBK har vært gjennom en suksessfull oppkjøring, hvor det har vært god sportslig matching både på trening og i treningskamper.

I Skjærgårdslekene kom FBK seg til finalen mot Storhamar, etter vi ble gruppevinnere i vår pulje. Selve finalen endte dessverre med seksmålstap, men vi er svært fornøyde med gode sportslige resultater til tross for at vi har hatt relativ lik belastning i kamp på samtlige spillere. Dette indikerer at det er god konkurranse på alle spillerplassene, noe som er et stort konkurransefortrinn for FBK. Få andre lag kan bytte hele rekken og fremdeles være svært slagkraftig.

På torsdag tilsluttet FBK seg Preseason Challenge og har vunnet begge kampene i sin pulje. Først kamp var mot Romerike, mens andre kamp var mot danske Bjerringbro. Lørdagen er fri, mens vi spiller finale i turneringen i morgen kl 14.30. Motstander bestemmes i løpet av dagen når det avgjøres hvilket lag som vinner den andre puljen.

På torsdag spiller vi oppkjøringens siste hjemmekamp, og vi har dermed gleden av å invitere alle håndballinteresserte til Kongstenhallen kl 19:00. Da kommer hardtsatsende Oppsal på besøk, laget som vi tapte med ett mål mot rett før sommerferien i juni. Det er derfor en revansjelysten FBK-gjeng som møter jentene fra Oslo på torsdag. Det blir altså generalprøven før alvoret starter, og vi ser frem til å se folk på tribunen i hallen!

LAG: FBK – Oppsal
TID: 19:00