Slik er FBKs spillerstall for 22/23 – Fredrikstad

Slik er FBKs spillerstall for 22/23

Endelig er vi i gang med sluttspurten før sesongstart, og det er alltid spennende å se hvordan årets spillerstall ser ut og hvordan utviklingen har vært siden sist sesong!

FBK er fremdeles et relativt ungt lag, da majoriteten av fjorårets stall valgte å fortsette i FBK drakten. Det er med andre ord svært få utskiftninger og vi har dermed sikret oss kontinuitet i laget. Dette gir klubben og trenerteamet svært gode forutsetninger for å bygge videre på fjorårets spennende utvikling, og fortsette å bygge en spillestil med høy hastighet og aggressiv håndball.

Følgende spillere blir ikke å se i FBKs spillerstall i år:

• Andrea Johansson (legger opp)
  • Frida Kjuus Christiansen (legger opp)
  • Jenny Sundt Utne (utlån Follo)
  • Eline Steen (studier i Trondheim)
  • Oda Marie Veum (studier i Trondheim)
  • Sandra Skauen (studier i Trondheim)

Med noen spillere ute, har klubben hentet tre eksterne spillere som skal løfte årets FBK lag. Den første signeringen var Andrea Fredriksen Varvin, den lynraske venstrekanten fra Flint! Andrea har vært tilsluttet troppen siden 01.06 og har allerede kommet godt inn i gruppen og spillestilen. Det blir spennende å se hvordan fjorårets toppscorer fra Flint utvikler seg i FBK drakten. I tillegg til Andrea, har vi hentet en linjespiller fra Island (Alexandra) og en høyre kantspiller fra Charlottenlund (Hedda). Begge spillerne tilsluttet seg troppen 25.07 og er på god vei til å bli kjent med spillestilen til FBK. Nå gjenstår det å bruke den neste måneden ekstremt godt for å bli 100% trygg på relasjonene og arbeidsoppgavene i forsvarsspillet og kombinasjonene i angrepsspillet. Rekruttlaget vårt fortsetter å få frem spillere og i år er det Marte (keeper) og Leah (kant) som skal ta steget opp. Foruten disse har vi også mange unge og lovende rekruttspillere fra 2004 og 2005 årgangen som kommer til å bidra på både treninger og kamper for elitelaget i løpet av sesongen. Flere av disse er også aktuell for ulike landslag og har en spennende tid fremfor seg i FBK!

Følgende spillere er nye før sesongen 22/23:

• Andrea Fredriksen Varvin (Flint)
  • Alexandra Lìf Arnarsdòttir (Island)
  • Hedda Aasen (Charlottenlund)
  • Marte Pettersen (FBK rekrutt)
  • Leah Pejby (FBK rekrutt)

Samtlige spillere i troppen deltar i full trening, med unntak av Tuva Thulin som fremdeles arbeider med comeback etter en alvorlig kneskade i fjor.

Spillere som er med videre fra i fjor:

• Hanna Blystad (VK)
  • Runa Heimsjø Sand (VB)
  • Julie Hulleberg (VB)
  • Karoline Syvertsen (VB/HB)
  • Benedicte Frøland Nesdal (MB)
  • Frida Brandbu (MB)
  • Ingeborg Furunes (HB)
  • Candy Jabateh (HK)
  • Martine Guterud Helland (LS)
  • Selma Henriksen (LS)
  • Hanne Sagvold (MV)
  • Caroline Martins (MV)
Våre tre nye spillere: Alexandra, Andrea og Hedda!

Vi ønsker alle nye spillere velkommen og gleder oss til en forrykende sesong!