To rekruttspillere er klare for elite – Fredrikstad

To rekruttspillere er klare for elite

I Fredrikstad Ballklubb jobber vi kontinuerlig med utvikling. Vi har skrevet i vår strategiplan at vi har som mål å ha 40% lokale spillere i elitelaget vårt. Vi er derfor stolte over å ha utøverne som gjør den krevende jobben som kreves for å være klare for øverste nivå i Norge. Fra årets rekrutt tropp er det to spillere som signeres inn i elitetroppen.

Marte Bentdal Pettersen er en av de talentfulle unge målvaktene i klubben, hun skal være i elitetroppen til hun reiser i militæret i januar 23. Marte kommer fra Gresvik og er Fredrikstadjente tvers igjennom. Vi er stolt av det du har fått til.

Leah Pejby er en spennende kantspilleren som har vært i FBKrekrutt troppen i 2 år. Hun har scoret 42 mål i 2. divisjon på 18 kamper. Leah er 180 på strømpelesten og har derfor stor rekkevidde. Vi gleder oss til å følge utviklingen videre for det unge talentet som kommer fra Sarpsborg. Lykke til, vi er stolt av det du har fått til.

Leah Pejby og Marte Bentdal Pettersen